188498
۱۹ آذر ۱۳۹۷
نویسنده کودک و نوجوان خواستار شد؛

مطالعات غیردرسی نباید فدای مطالعات درسی برای کودکان و نوجوانان شود

رفیع افتخار نویسنده کودک و نوجوان، از اهمیت مطالعات غیردرسی دانش‌آموزان سخن گفت و از جایگزینی مطالعات درسی با مطالعات غیردرسی برای کودکان و نوجوانان انتقاد کرد.

به گزارش کودک پرس ، این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در مهرواره تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده کتابخوانی مراکز کانون پرورشی کودکان و نوجوانان کرمانشاه که یکشنبه، ۱۸ آذرماه برگزار شد، اضافه کرد: توجه به درس و نمره صرف جلو خلاقیت کودکان و نوجوانان را می‌گیرد.

او با بیان این‌که کتاب خواندن ذهن دانش‌آموزان  را باز می‌کند، گفت: مطالعه غیردرسی می‌تواند در پرورش ذهن نقاد کودکان و نوجوانان اثرگذار باشد.

افتخار اشاره‌ای هم به بهانه های افراد برای کتاب نخواندن داشت و گفت: برخی نداشتن وقت را بهانه کتاب نخواندن می‌دانند، در حالی‌که اگر تنها روزی ۱۵ دقیقه کتاب بخوانیم در سال می توانیم ۱۵ کتاب را تمام کنیم.

این نویسنده که تاکنون ۵۰ کتاب نوشته، در ادامه بهانه دیگر افراد برای کتاب نخواندن را سرگرم شدن در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: فضای مجازی کارکردهای مطالعه کتاب کاغذی را به لحاظ گسترده بودن نخواهد داشت.

 

او گرانی کتاب را بهانه دیگری برای کتاب نخواندن از سوی برخی دانست و افزود: مقایسه قیمت کتاب با دیگر خریدهای غیرضروری خانواده‌ها نشان می‌دهد این امر بهانه‌ای بیش نیست. ضمن این‌که این بهانه با امکان امانت گرفتن کتاب از کتابخانه‌ها قابل توجیه نیست.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار