188427
۱۹ آذر ۱۳۹۷

۲ هزار و ۳۵۱ کودک بازمانده ازتحصیل درخوزستان به مدرسه بازگشتند

استاندار خوزستان گفت: ۲ هزار و ۳۵۱ کودک بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری در خوزستان به کلاس درس بازگشتند.

به گزارش کودک پرس ، غلامرضا شریعتی در جشن پایان پروژه جذب کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان،در تالار ملی حفاری اهواز بیان کرد: آموزش حق همه است و باید با برنامه ریزی به گونه ای عمل شود که تمامی کودکان امکان تحصیل را داشته باشند.
وی گفت: حدود 25 درصد جمعیت خوزستان دانش آموز هستند و در تعداد دانش آموز جایگاه سوم کشور را داریم و تلاش داریم که همه دانش آموزان از ظرفیت آموزش استفاده کنند.
استاندار خوزستان ادامه داد: هنوز کودکانی هستند که به دلیل فقر و یا مسایل فرهنگی و یا دور بودن مسیر مدرسه تا خانه امکان تحصیل را ندارند و همین موضوع باعث می شود که در آینده شاهد افرادی باشیم که باعث بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه می شود.
شریعتی گفت: از پارسال پروژه جذب کودکان بازمانده از تحصیل آغاز شده و اجرای این پروژه باعث ارتقای شاخص سواد در خوزستان می شود.
وی بیان کرد:استانداری خوزستان انسداد مبادی بیسوادی و پروژه جذب کودکان بازمانده از تحصیل را در دستور کار دارد تا هیچ کودکی به دلیل فقر از تحصیل باز نماند.

استاندار خوزستان گفت:با مصوبه شورای اجتماعی کشور، امسال این پروژه با جدیت بیشتری دنبال شد و 2 برابر آمار پارسال کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان شناسایی شدند.
شریعتی افزود: استانداری، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان های مردم نهاد، مراکز بهداشتی و موسسات خیریه خوزستان در اجرای این پروژه نقش داشتند.

وی ادامه داد: دانش آموزان سرمایه های اجتماعی و فرهنگی جامعه هستند و باید برای جلوگیری از هرگونه بزهکاری و بروز آسیب اجتماعی در آینده بیسوادی را در خوزستان ریشه کن کنیم.
وی افزود:مشوق هایی از جمله بورس تحصیلی و آموزش مجازی را برای دانش آموزان نیازمند در نظر گرفته ایم تا دانش آموزان برای ادامه تحصیل تشویق شوند.
مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز بیان کرد: برای اجرای پروژه جذب کودکان بازمانده از تحصیل همکاری بین بخشی خوبی در خوزستان اتفاق افتاد.
غلامرضا صدیق راد افزود:برای اجرای این پروژه 17 پایگاه خدماتی در خوزستان راه اندازی شد که مددکارانی برای شناسایی و راهنمایی خانواده کودکان بازمانده از تحصیل به کار گرفته شدند.

وی گفت: برخی دانش آموزان به دلایل مختلفی از جمله فقر و محرومیت از تحصیل باز می مانند که بهزیستی با موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد قراردادهایی را برای اجرای این پروژه منعقد کرده است.
وی بیان کرد: نخستین گام در این پروژه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل است و در گام بعدی باید از خانواده ین دانش آموزان حمایت شود تا دوباره به دلیل مشکلاتی که دارند باعث ترک تحصیل فرزند خود نشوند و در این راه موسسات خیریه باید کمک کنند.

پروژه جذب کودکان بازمانده از تحصیل از سال تحصیلی گذشته در خوزستان کلید خورد و در این 2 سال بیش از چهار هزار دانش آموز جذب کلاس درس شدند.

 

در خوزستان یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در بیش از هشت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار