188349
۱۸ آذر ۱۳۹۷
نویسنده رمان نوجوان در مازندران:

مطالعه، درک نویسنده را توسعه می‌بخشد

نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در نشست ادبی دوپنجره کانون پرورش فکری استان مازندران گفت: مطالعه درک نویسنده را برا ی نوشتن داستان توسعه می‌بخشد.

به گزارش کودک پرس ، سیامک گلشیری با تاکید بر این مطلب افزود: خواندن کتاب، رمان و تمرین کردن زیر نظر یک متخصص مهم‌ترین راز موفقیت است.

وی با بیان این‌که در چاپ کتاب و آثار ادبی نباید شتاب کرد، یادآور شد: هرچه مطالعه و خواندن داستان بیشتر باشد، قدرت و درک بهتری برای نوشتن ایجاد خواهد شد و نوجوانان می‌توانند با در نظر داشتن این موضوع داستان‌های خوبی خلق کنند.

نویسنده کتاب«بردیا و ملکه‌ی سرزمین عاج» در نشست نقد و بررسی این اثر خود خاطرنشان کرد: در شرایطی که سرانه کتاب‌خوانی در کشور پایین و قیمت کتاب افزایش یافته است اما کتاب‌های متنوع و متعددی در کتاب‌خانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها به چشم می‌خورد و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان نیز در این حوزه فعال است.

وی  در این نشست در مورد چگونگی ورودش به عرصه‌ی نویسندگی برای نوجوانان گفت: اواخر سال ۷۲ نوشتن را آغاز کردم و کم کم کار جدی‌تر شد و وارد عرصه‌ی داستان‌نویسی شدم تا اینکه در سال ۷۳ نخستین داستان کوتاهم به نام «یک شب، دیروقت» در مجله آدینه به چاپ رسید و پس از آن داستان‌های زیادی در مجلات مختلف به چاپ رساندم و سرانجام در ۱۳۷۷ نخستین مجموعه ‌داستانی‌ام  با عنوان «از عشق و مرگ» منتشر شد.

این نویسنده در ادامه صحبت‌هایش به چاپ کتاب جدیدش با عنوان«زیباترین داستان‌های هزارویک‌شب» اشاره کرد.

گلشیری در باره رمان «بردیا و ملکه‌ی سرزمین عاج» اظهار داشت: این کتاب با تاثیر از داستان‌های هزار و یک شب نوشته شده است، زمانی که مشغول نشانه‌گذاری و روان‌نویسی نثر کتاب «هزار و یک شب» بودم، به این نتیجه رسیدم که این داستان جای کار دارد و همین مساله سبب شد تا با تغییر برخی مسیرهای آن داستان رمان بردیا را بنویسم.

سیامک گلشیری نویسنده رمان‌های نوجوان، فعالیت ادبی‌اش را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و اولین داستان کوتاه او به نام «یک شب، دیروقت» در سال ۱۳۷۳، در مجلة آدینه به چاپ رسید و پس از آن داستان‌های زیادی در نشریه‌های مختلف ادبی به چاپ رسیده است.

وی در سال ۱۳۷۷ اولین مجموعه ‌داستانش با عنوان «عشق و مرگ» را منتشر کرد و تا کنون پنج بار موفق به دریافت جایزه و بیش از ۱۰ بار نامزد جوایز مختلف ادبی بوده است.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار