188323
۱۸ آذر ۱۳۹۷

۱۵۰ کودک مشکوک به مشکل بینایی در هندیجان شناسایی شدند

رییس اداره بهزیستی شهرستان هندیجان گفت: ۱۵۰ کودک مشکوک به مشکل بینایی در هندیجان از ابتدای طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) تاکنون شناسایی و برای معاینه بعدی به بینایی سنج ارجاع شدند.

به گزارش کودک پرس ، ماشاءاله مکتوفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این طرح در 40 مهدکودک شهری و روستایی، مدارس دولتی دارای مرکز پیش دبستانی، خانه های بهداشت، مراکز بینایی سنجی و مجتمع خدماتی این شهرستان در حال انجام است.
وی گفت: 2 هزار و 120 کودک سه تا 6 سال این شهرستان به عنوان جمعیت گروه هدف برای طرح تنبلی چشم (آمبلیوپی) در نظر گرفته شده که تاکنون یک هزار و 200 نفر معاینه و 150 نفر مشکوک به مشکل بینایی شناسایی شده اند.

رییس اداره بهزیستی هندیجان ادامه داد: افرادی که مشکوک به مشکل بینایی شناسایی شده اند برای انجام معاینه بعدی به بینایی سنج ارجاع و در صورت تایید قطعی بودن مشکل برای رفع آن و بر اساس مراحل ارجاع بعد(تجویز عینک، چشم پزشک و ..)اقدام خواهد شد.
مکتوفی از خانواده هایی که فرزند سه تا 6 سال دارند و تاکنون به این مراکز مراجعه نکرده اند خواست هر چه سریعتر با در دست داشتن شناسنامه کودک برای سنجش بینایی به یکی از این مراکز در سطح شهرستان هندیجان مراجعه کنند.

طرح کشوری غربالگری تنبلی چشم در هندیجان همزمان با سراسر کشور از یکم آبان شروع و تا پایان آذر ادامه دارد.

شهرستان هندیجان با 95 کیلومتر مرز آبی در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار