188288
۱۸ آذر ۱۳۹۷

کودک پیشوایی در اثر سقوط در استخر کشاورزی جان باخت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پیشوا گفت: یک کودک هفت ساله بر اثر سقوط در استخر آب کشاورزی جان خود را از دست داد.

به گزارش کودک پرس ، مجید اصغری اظهارداشت: عوامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با اطلاع از وقوع یک مورد غرق شدگی در روستای عسگر آباد از توابع بخش مرکزی پیشوا ، با تجهیز عوامل غواص سریعا به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: به منظور سرعت بخشیدن به عملیات نجات، عوامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین نیز به محل این حادثه اعزام شدند.
اصغری اظهار کرد: در این حادثه یک کودک تبعه افغانستان به دلیل بی احتیاطی پدر و مادر ، به داخل استخر آب دو منظوره کشاورزی سقوط کرده بود که با وجود تلاش غواصان، جان خود را از دست داد.

وی گفت : استخرهای دو منظوره کشاورزی عمدتا با لایه ای از پلاستیک پوشیده شده و کناره های آن از شیب زیاد برخوردار است ضمن آن که راکد بودن آب موجب می شود تا جلبک ها در کناره های استخر رشد کنند که این عوامل امکان خروج افراد سقوط کرده به استخر را غیر ممکن کند.

مدیرعامل آتش نشانی پیشوا تأکید کرد: غواصانی که برای نجات افراد غرق شده در این استخرها وارد عملیات می شوند ، با وصل کردن طناب پشتیبانی می شوند چرا که حتی افراد مسلط به شنا نیز نمی توانند از این سازه ها خارج شوند.
وی گفت : به منظور پیشگیری از وقوع حادثه سقوط در استخرهای کشاورزی ، لازم است تا اطراف این سازه ها محصور شود.

ده ها استخر دو منظوره با هدف تأمین آب زراعی در مناطق مختلف شهرستان پیشوا احداث شده که از این سازه ها علاوه بر تأمین آب کشاورزی، به منظور پرورش ماهی نیز استفاده می شود.

پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار