188215
۱۷ آذر ۱۳۹۷

دستگیری کشیش آمریکایی به اتهام کودک‌آزاری در فیلیپین

مقامات آمریکا و فیلیپین از دستگیری یک کشیش کاتولیک آمریکایی به اتهام آزار و اذیت و تعرض به پسربچه‌ها در فیلیپین که ده‌ها سال در آن جا زندگی می‌کرده، خبر دادند.

به گزارش کودک پرس ، برنارد هندریک، کشیش ۷۷ ساله روز چهارشنبه پس از این که چندین قربانی او ماه گذشته به مقامات فیلیپین و آمریکا مراجعه کردند در فیلیپین دستگیر شد.

هندریک برای چندین سال در فیلیپین به عنوان مبلغ مذهبی سکونت داشته است.

هم اکنون مقامات هر دو کشور فیلیپین و آمریکا در حال انجام تحقیقاتی در ارتباط با این کشیش هستند.

اگرچه تاکنون تنها پنج پسربچه اسناد رسمی دادگاه را پر کرده‌اند اما در مجموع ۱۰ پسربچه در سنین هفت تا نوجوانی اعلام کرده‌اند که این کشیش آن ها را مورد سوء استفاده قرار داده است. ممکن است تعداد این کودکان بیشتر هم باشد. گفته می شود این آزار و اذیت ها از سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز شده است.

 

طبق اعلام مقامات، این کشیش پس از برقراری رابطه دوستانه با کودکانی که به کلیسا مراجعه می کرده اند، آن ها را به محل اقامت خود دعوت کرده و از آن ها سوء استفاده می‌کرده است.

بر اساس قانون ایالات متحده آمریکا، افراد آمریکایی که در خارج از کشور اقدام به آزارهای اینچنینی می‌کنند در دادگاه‌های این کشور محاکمه می‌شوند. هندریک نیز در دادگاه فدرال ایالات متحده به سوء استفاده جنسی متهم شده و ممکن است به پرداخت جریمه نقدی و تا ۳۰ سال حبس محکوم شود. با این حال وکیل این کشیش ادعا کرده که اتهامات او نادرست است و در روز دادگاه بی گناهیش ثابت خواهد شد.

 

به گزارش سی ان ان، تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آزار و اذیت‌های مشابه توسط این کشیش در زمان خدمتش در ایالات متحده آمریکا دریافت نشده اما با این حال تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار