188127
۱۷ آذر ۱۳۹۷
به مناسبت چهلمين سال انقلاب اسلامی ايران؛

نمايشگاه كتاب و نوشت‌افزار كودك و نوجوان در كابل برگزار می‌شود

رايزني فرهنگی ايران در افغانستان به مناسبت چهلمين سال پيروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه کتاب، ابزار کمک‌آموزشی و آزمایشگاهی و نوشت‌افزار ویژه کودک و نوجوان را در كابل برگزار می‌كند.

به گزارش کودک پرس ، رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در کابل با تعدادی از ناشران کشورمان ديدار كرد. در اين ديدار در خصوص برپایی نمایشگاه فرهنگی تخصصی آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های ایران در حوزه کتاب، ابزار کمک‌آموزشی و آزمایشگاهی و نوشت‌افزار ویژه کودک و نوجوان در ایام بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت‌وگو شد.

دمیرچی و سلطانی، از مدیران مؤسسه فرهنگی «انار سرخ»، درویش، مدیر فروش انتشارات «پرتغال» و «خیلی سبز»، جعفری، مدیر مؤسسه «پخش کتاب روز» و شیروانی، نمایند مؤسسه انتشاراتي «سوره مهر» از جمله مديران و نمايندگان انتشاراتي‌هاي كشورمان بودند كه در اين ديدار گزارشی از برگزاری نمایشگاه کتاب در استان هرات افغانستان ارایه دادند.

رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در افغانستان هم با بيان سخناني گفت: با توجه به اینکه در آستانه ورود به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران هستیم، رایزنی فرهنگی كشورمان تصمیم دارد تا با برگزاری برنامه‌هایی وزین و پرمحتوا، نسبت به معرفی پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در چهل سال اخیر اقدام كند.

 

ملکی ادامه داد: در این راستا یکی از زمینه‌هایي که تا کنون در کشور افغانستان نسبت به آن اقدام نشده است و بسیار بدیع و نو محسوب مي‌شود، معرفي پیشرفت‌های کشورمان در حوزه تولیدات کودک و نوجوان در زمینه کتاب، ابزار آموزشی و کمک‌آموزشی، بازی‌های فکری و رایانه‌اي و نوشت‌افزار است که قصد داريم در دهه فجر امسال با کمک شما ناشران، نمایشگاهی با اين عنوان را برپا كنيم.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: در این خصوص با مراکز مرتبط در افغانستان جلساتی برگزار كرده‌ايم كه با استقبال طرف افغان مواجه شده است و آمادگی خود را برای همکاری با رایزنی فرهنگی ايران اعلام كرده‌اند.

وي در ادامه به زمان برگزاری نمایشگاه و بعضی از موارد مربوطه اشاره و از ناشران درخواست كرد تا از هم‌اکنون برای حضور در نمایشگاه آماده شده و نسبت به ارسال محموله‌های فرهنگی به افغانستان اقدام كنند.

 

در ادامه ناشران حاضر در اين نشست نظرات خود را در خصوص آخرین دستاوردهای کشورمان در حوزه کودک و نوجوان و نحوه برگزاری نمایشگاه ابراز كردند.

 

 

 

 

منبع: روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار