موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
188057
۱۷ آذر ۱۳۹۷

چه ویژگی‌هایی «پول، خدا و بچه‌ها» را کتاب برتر جشنواره رشد کرد؟

کتاب «پول، خدا و بچه‌ها» با برخورداری از ویژگی‌ها و نکات اصولی، در آموزش مسائل اقتصادی به نوجوان موثر است.

به گزارش کودک پرس ، اگر علاقه‌مند به پیگیری و دنبال کردن اخبار حوزه کتاب باشید حتما این خبر به گوشتان رسیده که کتاب «پول، خدا و بچه‌ها» یکی از آثار برتر جشنواره کتاب رشد شده است.
در این گزارش به بررسی ویژگی‌های این کتاب می‌پردازیم تا به شکل اصولی با آنچه این کتاب را از بسیاری از کتاب‌ها متمایز کرده آشنا شوید.
این کتاب نوشته غلامرضا حیدری ابهری نویسنده شناخته شده و فعال در حوزه توحید و خداشناسی برای کودکان و نوجوانان است که در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، سال گذشته از سوی نشر جمال به چاپ رسید.
«پول، خدا و بچه‌ها» با هدف آموزش سبک زندگی نوشته شده و هفت فصل دارد. این کتاب به کودکان و نوجوانان که مخاطبان اصلی‌اش هستند می‌آموزد که چگونه پول جیبی خود را مدیریت کنند.

این کتاب را نمی‌توان در دسته کتاب‌هایی که برای بالا بردن سطح اطلاعات به نگارش در آمده‌اند دانست چراکه هدف اصلی در نگارش و البته محتوایی که به خوانندگانش منتقل می‌کند درباره سبک زندگی و اقتصاد مومنانه است. شیوا ضیایی به عنوان تصویرگر این کتاب توانسته با استفاده از عکس‌ها راه بهتر و البته راحت‌تری برای آموزش بحث اقتصاد در زندگی اسلامی را در پیش گیرد. مخاطب این کتاب با زبان تصاویر شیوه‌های مصرف پول را مشاهده می‌کنند و اهمیت صرفه‌جویی و کمک به نیازمندان را در می‌یابند.
یکی دیگر از مواردی که باعث برتر بودن این کتاب می‌شود، ضرب‌المثل‌های مرتبط با مسئله پول و طرح سوالات متعدد است که فرهنگ غنی ادبی را نیز به نوجوانان یاد می‌دهد.

نویسنده در این کتاب سعی کرده است با طرح یکسری سوال از خلاقیت و هوش خواننده کتاب بهره بگیرد تا نکاتی اصولی را به آن‌ها آموزش دهد. یکی دیگر از مواردی که خواندن این کتاب را برای نسل جدید جالب می‌کند آشنایی با مهارت‌های کسب و کار و چگونگی خرید و فروش است. آنچه در تعلیم و تربیت نوجوانان امروز و جوانان آینده بی‌تاثیر نیست همین آموزش‌هایی است که از سنین پایین به فرزندان خود می‌دهیم و بر همین اساس با مهارت‌اندوزی نسبت به نحوه پول خرج کردن، قناعت و صرفه‌جویی، دستگیری از مستمندان و راه‌اندازی کسب و کاری سالم و اسلامی می‌توانیم امید داشته باشیم که برخی از اصول اقتصادی از همین دوره برای آینده‌سازان میهن‌مان نهادینه شود و در آینده با بروز تخلفات و فساد‌های اقتصادی کمتری مواجه شویم.

یکی دیگر از نکات امیدبخش درباره کتاب «پول، خدا و بچه‌ها»، این است که این اثر یکی از کتاب‌های پیشنهادی به مدارس شده است. بر همین اساس در صورت راه‌یابی متونی از این دست به آموزش و پرورش و در دسترس قرار گرفتن به واسطه مدارس می‌تواند زمینه آشنایی و مطالعه بیشتر نوجوانان با این اثر برگزیده شانزدهمین جشنواره کتاب رشد را فراهم آورد و امکان آشنایی تعداد بیشتری از نوجوانان را با سبک زندگی و اقتصادی مومنانه فراهم آورد.

 

 

 

 

منبع: میزبان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار