188032
۱۵ آذر ۱۳۹۷

۲ هزار و ۸۷۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در اصفهان سبد غذایی دریافت کردند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان اصفهان گفت: کمیته امداد استان در ۸ ماهه نخست امسال، از ۲ هزار و ۸۷۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان حمایت کرد.

به گزارش کودک پرس ، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان اصفهان گفت: کمیته امداد استان در ۸ ماهه نخست امسال، از ۲ هزار و ۸۷۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان حمایت کرد.
جلال یزدانی در گفت‌و‌گو با تسنیم  با اشاره به  مشکلات فقر غذایی در کودکان نیازمند، اظهار داشت: فقر غذایی و مواد پروتینی، کودکان را در آینده با مشکلات بسیاری رو به رو می‌کند.
وی افزود: در این راستا کمیته امداد استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان از کودکان نیازمند که دچار سوء تغذیه هستند، حمایت می‌کند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان با بیان اینکه کودکان مبتلا به سوء تغذیه از سوی پایگاه‌های بهداشت به کمیته امداد معرفی می‌شوند، گفت: پس از تایید نهایی کمیته، برای هر کودک زیر 5 سال، هزینه سبد غذایی به صورت ماهیانه به مبلغ 91 هزار تومان به کارت‌ بانکی آنها واریز می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده‌های این کودکان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد کمیته امداد برای دریافت سبد غذایی تعریف شده، آن را دریافت کنند.
یزدانی خاطرنشان کرد: واریز هزینه سبد غذایی تعریف شده برای کودک مبتلا به سوء تغذیه به مدت 6 ماه انجام و سپس یک پایش رشد از او گرفته تا در صورت بهبود، از چرخه حمایت کمیته امداد بیرون بیاید و کودک نیازمند دیگری وارد شود.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد اصفهان افزود: در صورتی که کودک مبتلا به سوء تغذیه بعد از دریافت 6 ماه سبد غذایی تعریف نشده، بهبود نیابد، یک دوره 6 ماهه دیگر نیز مورد حمایت قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تا کنون 2 هزار و 870 کودک مبتلا به سوء تغذیه زیر 5 سال در استان با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 370 میلیون تومان از خدمات طرح مقابله با سوء تغذیه کمیته امداد بهره‌مند شدند.

یزدانی با بیان اینکه طرح هم سفره برای مشارکت نیکوکاران در زمینه حمایت از کودکان مبتلا به سوء تغذیه ایجاد شده، اظهار داشت: مردم اصفهان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://hamsofreh.ir  و پرداخت هزینه تمام یا بخشی از سبد غذایی این کودکان به کمیته امداد یاری برسانند.

 

 

 

منبع: اصفهان امروز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار