187995
۱۵ آذر ۱۳۹۷
دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل:

نیمی از مرگ و میر کودکان کار آمریکایی، در بخش کشاورزی رخ می‌دهد

دیده بان حقوق بشر در یادداشتی نوشت: بین سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۶میلادی، ۲۳۷ کودک در حالی که در بخش کشاورزی آمریکا کار می‌کردند، کشته شدند و این نیمی از ۴۵۲ مرگ و میر کودکان کار در آن دوران است.

به گزارش کودک پرس ، ‘مارگارت ورث’ محقق ارشد بخش حقوق کودکان در یادداشتی با عنوان ‘گودکان بیشتری در بخش کشاورزی آمریکا می میرند’ افزود: طبق گزارش جدید دولت ایالات متحده که این هفته منتشر شد، بیش از نیمی از مرگ و میر کودکان کار آمریکایی در بخش کشاورزی رخ می دهد. این امر به رغم این واقعیت رخ می دهد که مزارع کمتر از 6 درصد کودکان کار را استخدام می کنند و این خود نشانگر پیامدهای ویرانگر ضعف قوانین و مقررات است که از کودکان در مزارع حمایت نمی کند.

در ادامه یادداشت درج شده در این سازمان حقوق بشری می خوانیم: این گزارش توسط ‘دیوان محاسبات آمریکا'(GAO) و به درخواست ‘لوسیل رابیل الرد’ نماینده دموکرات ایالت ‘کانکتیکات’ تهیه شد.

او می گوید: من و همکارانم در سال های اخیر مصاحبه هایی با صدها کارگران مزارع در ایالات متحده انجام داده ایم. آنها داستان هایی درباره کار بلندمدت در گرمای شدید، استفاده از ابزارهای تیز و ماشین آلات سنگین و بالا رفتن از ارتفاعات خطرناک بدون هیچ محافظی که از سقوطشان جلوگیری کند، نقل کرده اند. بسیاری از آنها در معرض آفت کش های سمی قرار می گیرند و در مزارع دخانیات، کودکان بیش از اندازه در معرض نیکوتین قرار دارند.
طبق قانون کار فدرال، کودکان در سن 12 سالگی می توانند تا زمانی که برای مدرسه رفتنشان مشکلی پیش نیاید به طور قانونی و به مدت نامحدود در مزارع با اجازه والدین کار کنند. هیچ حداقل سنی برای کودکان جهت کار در مزارع کوچک یا مزارع خانوادگی وجود ندارد.
طبق قانون، کودکان شاغل در کشاورزی می توانند در سن 16 سالگی کارهایی را انجام دهند که کارشناسان بهداشت و ایمنی آن را خطرناک می دانند. در سایر صنایع کارگران باید دستکم 18 ساله باشند تا بتوانند کارهای پرخطر انجام دهند.

این گزارش به وضوح نشان می دهد که شکاف موجود در قوانین برای محافظت از کارگران جوان، کودکان را در معرض آسیب های جدی و حتی مرگ قرار می دهد. در این گزارش نشان داده شده که بین سال های 2003 و 2016میلادی 237 کودک در حالی که در بخش کشاورزی آمریکا کار می کردند، کشته شدند. این بیش از نیمی از 452 مرگ و میر کودکان کار در آن دوران است، هرچند کودکان کار تنها 5/5 درصد از کارگران را تشکیل می دهند. براساس اطلاعات جمع آوری شده در سالهای 2012 و 2014، بیش از 4 هزار و 700 کودک به دلیل کار در مزارع مجروح شده اند.
این در حالی است که آسیب و مرگ و میر کودکان در شرایط بهتر کار می تواند کاملا اجتناب پذیر باشد. اما به جای تقویت حمایت از کودکان کار در ایالات متحده، دولت ترامپ حتی تعدادی از مقررات محدودی هم که برای محافظت کودکان وجود داشته را زیر پا گذاشته است.
از سال 2001، ‘رابیل الرد’ بارها و بارها لایحه های متعددی برای حمایت از کودکان کار ارائه داده است. اکنون با وجود اکثریت دموکرات ها در مجلس نمایندگان، آنها از ماه ژانویه، فرصت دارند به شکاف در قانون کار ایالات متحده بپردازند تا از کارگران کودک مزارع به همان اندازه کودکان کار در سایر صنایع حمایت کنند.

دیده بان حقوق بشر نام یک سازمان غیر دولتی بین‌المللی واقع در شهر نیویورک است که تحقیقات و پشتیبانی حقوق بشر را مدیریت می‌کند. دیده‌بان حقوق بشر در سال 1978 تحت عنوان «دیده‌بان هلسینکی» و به منظور نظارت بر تبعیت کشورهای بلوک شوروی سابق از مفاد حقوق بشر پیمان مشهور هلسینکی تأسیس شد. پس از آن دیده‌بان قاره آمریکا در دهه 1980 و در واکنش به این دیدگاه که نقض حقوق بشر توسط یکی از طرف‌های درگیر در جنگ در آمریکای مرکزی به هر دلیلی بیشتر از نقض حقوق بشر توسط طرف دیگر قابل تحمل است، تأسیس شد. این سازمان به تدریج گسترش پیدا کرد تا جایی که کمیته‌های دیده بان در سال 1988با یکدیگر متحد شده و دیده‌بان حقوق بشر را تشکیل دادند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار