موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
187960
۱۵ آذر ۱۳۹۷

۵ ماده غذایی فوق‌العاده برای تکامل مغز کودک/ از میوه دادن به فرزندتان غافل نشوید

یک متخصص اطفال گفت: مغز کودک به انرژی نیاز دارد و مواد غذایی مناسب به حافظه، حالت شناختی و بهبود خلق و خوی کودک کمک می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، علی محتشمی متخصص اطفال  درباره راه‌های افزایش هوش و حافظه در کودکان، اظهار کرد: غذای کودک تاثیری زیاد در هوش و قدرت شناختی او دارد، در واقع هر روزی که از زندگی یک کودک نوپا می‌گذرد، بدن او از نظر فیزیکی و عاطفی رشد کرده و مغز او آماده یادگیری و کشف چیزهای جدید می‌شود.

خیلی زود کودک بزرگ شده و آماده ورود به مدرسه برای یادگیری درس‌ها و فعالیت‌های جدید می‌شود، از این رو برای اینکه بتوان به هوش و حافظه او در یادگیری مطالب کمک کرد باید از سنین کودکی به نوع خوراک او اهمیت  داد.SUNSCREEN FOR FACE

مواد غذایی مفید برای هوش کودک

این متخصص اطفال گفت: مغز کودکان به انرژی نیاز دارد و مواد غذایی مناسب به بهبود خلق و خو، حالت شناختی و حافظه کودکان کمک می‌کند، بنابراین، همیشه مطمئن شوید که کودک شما در سن مناسب، غذاهای مورد نیاز بدن خود را خورده است و  به غذایی حساسیت ندارد.

فواید میوه‌خوردن  برای کودکان

محتشمی  با اشاره به اینکه باید انواع میوه و غذاها را به کودک داد، گفت: برخی از میوه‌ها به دلیل خواصی که دارند باید حتما در رژیم غذایی کودک جا داده شود، مانند انواع توت؛ انواع توت مثل توت فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ است، آنتی اکسیدان‌ها قدرت شناختی و توانایی فکر کردن را در کودکان افزایش داده و ویتامین C موجود در آن سیستم دفاعی بدن را بهبود خواهد بخشید.

وی بیان کرد: تخم‌مرغ یکی از غذا‌های مغذی برای رشد کودک است که باید در رژیم غذایی او جای داد؛ تخم مرغ سرشار از پروتئین و مواد غذایی مانند چربی امگا-۳ اسید‌های لوتئین و روی است، این مواد غذایی برای رشد مغز کودک لازم است.

 

ماست، یکی از بهترین مواد تامین کننده پروتئین بدن کودک

این متخصص اطفال افزود: ماست بهترین منبع پروتئین، چربی و ویتامین ب است؛ چربی موجود در ماست برای سلامت مغز لازم است، این چربی غشای مغز را انعطاف پذیر نگه می‌دارد و به انتقال پیام‌های عصبی کمک می‌کند.

محتشمی با تاکید بر اینکه باید ماهی را  در رژیم غذایی کودک اضافه کرد، اظهار کرد: ماهی غذای بسیار عالی برای مغز است و حاوی چربی امگا ۳ و ویتامین D است؛ این مواد غذایی از توانایی شناختی کودک محافظت و حافظه را تقویت می‌کند، ماهی تن، ماهی قزل آلا و ساردین نیز منابع خوب چربی امگا ۳ است که اهمیت حیاتی برای رشد و تکامل مغز و کارکرد شناختی کودک دارد.

وی یاداوری کرد: جو دوسر ماده‌ای سرشار از فیبر و پروتئین است که شریان‌های مغز و قلب را تمیز نگه می‌دارد؛ طبق یک تحقیق انجام شده، کودکانی که جو دوسر در برنامه غذایی داشتند نسبت به دیگران بهتر می‌توانستند مشکل درسی خود را حل کنند، علاوه بر آن جو دوسر انرژی زای سریع نیز است.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار