187881
۱۴ آذر ۱۳۹۷

کودکان فردیس در باغی قرآنی+ عکس

مراسم افتتاحیه باغ قرآنی کودک شهرستان فردیس، به همت موسسه ندای رحمت برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، مراسم افتتاحیه باغ قرآنی کودک شهرستان فردیس، روز گذشته دوشنبه ۱۲ آذرماه با حضور اولیای کودکان و جمعی از قرآنیان به همت موسسه ندای رحمت برگزار شد.

این باغ قرآنی در فضایی به مساحت ۹۰۰ مترمربع در جاده ملارد، پارک منظریه، جنب شرکت فرگاز احداث شده است. فضایی که بیشتر شباهت به یک باغچه با تعدادی درخت میوه مانند گردو، هلو، آلبالو و … دارد. بخشی از آن برای برگزاری کارگاه گیاه‌شناسی برای کودکان مهیا و سطح زمین نیز برای راحتی و امنیت جسمی کودکان آماده‌سازی شده و با برگ‌های پاییزی پوشانده شده است.

در این مجموعه سه اتاق برای برپایی کارگاه‌های آموزشی، اتاق بازی و محلی برای نگهداری حیوانات اهلی مانند خروس، مرغ، خرگوش، سگ و انواع پرندگان در نظر گرفته شده است.

از رفتار و حرکات کودکان به نظر می‌رسید در این محیط احساس آرامش و امنیت دارند و دوست دارند بدون حمایت والدین، بازیگوشی کنند. وسایل بازی دست‌ساز مثل تاب و نردبان طنابی که از کنده‌های درخت ساخته شده بود، فضای شاد و طبیعی را در این باغ ایجاد کرده است.

 

بسیاری از خانواده‌ها با وسواس‌های بی‌مورد مانع ایجاد ارتباط بین طبیعت و کودکان می‌شوند که این نگرانی مانع بسیاری از بازی‌های سالم و مفید کودکان است، اما کودکان در این باغ با آرامش و فارغ از بایدها و نبایدها به خاک‌بازی می‌پردازند.

مسئولان این باغ قرآنی با تمام نامهربانی‌ها و کمبودها مانند عدم امکانات و بودجه اما با پشتکار توانستند چنین فضایی را اجاره و محیطی هرچند ساده اما مهم و پرفایده را برای کودکان ایجاد کردند.

از آنجایی که این باغ تنها مهد قرآنی این منطقه محسوب می‌شود و تا پیش از آن هیچ مهد قرآنی در این مکان احداث نشده است، بسیار مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته و مراسم افتتاحیه نیز با جمعیت نسبتاً خوبی برگزار شد. قرائت قرآن توسط کودکان مهد و معرفی فعالیت‌های موسسه توسط محسن دایی‌حسینی، مدیرعامل موسسه ندای رحمت، آغازگر این مراسم بود.

 

موسسه ندای رحمت، دوره‌های تربیت مربی، آموزش‌های تربیت فرزندان ویژه اولیاء، برپایی کلاس‌های متفاوت در حوزه کودک، تربیت تعداد زیادی از قرآن‌آموزان و آموزش قرآن به صورت اشاره و … را در کارنامه کاری خود دارد.

مدیرعامل موسسه ندای رحمت در مراسم افتتاحیه طی سخنانی تصریح کرد: آموزش حرفه‌هایی مانند نجاری، بنایی، موسیقی، نقاشی، حیوان‌شناسی، پزشکی و… از جمله مواردی است که قرار است در این باغ قرآنی به کودکان آموزش داده شود. همچنین کارگاه‌های قصه‌گویی خلاق، بازی‌های خلاق، گریم کودک و … نیز ابتدا ویژه مربیان و سپس ویژه متربیان برگزار خواهد شد و در صورت استقبال در سال‌های آینده نیز این طرح را ادامه خواهیم داد.

دایی‌حسینی تصریح کرد: فضای باغ به‌گونه‌ای است که خانواده‌ها می‌توانند جشن‌های تولد کودکانشان را نیز در این مکان برگزار کنند. هدف ما از افتتاح این مکان ایجاد لبخند بر لبان فرزندان و آموزش قرآن و احادیث نبوی با زبان بازی در محیطی آرام و شاد است.

 

منصوره معصومی‌اصل، عضو هیئت اتحادیه مدغم استان البرز از جمله میهمانان این مراسم بودند. اجرای سوره فیل توسط کودکان مهد به زبان اشاره، تأتر، اجرای زنده موسیقی، مسابقات گوناگون، اهداء گواهی‌نامه پایان دوره تربیت مربی به مربیان و اهداء گواهی‌نامه پایان دوره قرائت به کودکان شرکت‌کننده در بیست‌ویکمین دوره آموزش قرآن از سمت مهدالرضا(علیه‌السلام) از جمله برنامه‌های دیگر این افتتاحیه بود.

 

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار