187855
۱۴ آذر ۱۳۹۷
رئیس حوزه هنری خوزستان تاکید کرد:

حوزه بانوان و کودک و نوجوان در دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام طباطبایی، بر پرداختن به موضوع حضور بانوان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: خوراک ذهنی و فرهنگی برای حوزه کودک و نوجوان تولید کنیم.

به گزارش کودک پرس ، «حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی» در اولین نشست هم اندیشی استان های مرزی درگیر جنگ که به میزبانی حوزه هنری خوزستان برگزار شد، گفت: حوزه ادبیات پایداری در نگاه مقام معظم رهبری بسیار مهم و حائز اهمیت است و در این خصوص تاکیدات فراوانی دارند و برای حوزه هنری تکالیفی را مشخص کردند.

رئیس حوزه هنری خوزستان، افزود: در دوران دفاع مقدس همه کشور تلاش کرد این فتنه را بخوابانند و این هجوم ناجوانمردانه را به عقب برانند که در این راستا خوزستان بیشترین سهم این دفاع و پایداری را در حوزه عملیاتی و اجرایی در کنار استان های مرزی درگیر جنگ بر عهده داشت.

وی تصریح کرد: بی تردید قله های پایداری و فضیلت در دفاع مقدس به رخ همه دنیا کشیده شده و این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است، یک واقعیت است.

وی اضافه کرد: حوزه ادبیات پایداری حوزه بسیار مهم و ماندگاری است و مردم با داستان ها، رمان ها، اشعار، نمایشنامه ها و فیلم ها، آمیختگی فکری بسیار زیادی دارند و همه این ها حاصل تلاش مجموعه هنرمندی است که دل به احیای فرهنگ دفاع مقدس داده است.

حجت الاسلام طباطبایی، عنوان کرد: قطعا هر چه بیشتر در این حوزه تلاش کنیم، کارهای ناب تر و فاخری را تقدیم نظام و اندیشه جامعه هنردوست و هنرپرورمان می کنیم که می خواهد در حوزه دفاع مقدس با فراز و نشیب جنگ آشنا شود.

وی با بیان اینکه نسل بعد از جنگ علاقه زیادی به حوزه دفاع مقدس دارد، اذعان داشت: ما باید با ارائه اندیشه های خوب و قدم گیرا، این نسل را بیشتر دلبسته کنیم و با عمق دفاع مقدس و تاریخ بعد از آن آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر پرداختن به حضور بانوان در دفاع مقدس تاکید بسیار و اهتمام ویژه ای دارند، خاطر نشان کرد: باید در حوزه ادبیات پایداری سهم بیشتری را به حضور بانوان در این دوران اختصاص دهیم و این موضوع برای مردم هم بسیار جذاب است و مخاطبان امروز جامعه بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند آمیختگی با این فرهنگ هستند.

رئیس حوزه هنری خوزستان، به تاکیدات مقام معظم رهبری جهت پرداختن به فعالیت دفاع مقدس در حوزه کودک اشاره کرد و ادامه داد: ما امروز آنچنان که لازم است، خوراک ذهنی و فرهنگی برای کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس تولید نکردیم و اگر بخواهیم کتاب هایی را در این حوزه به مهدکودک ها و مدارس معرفی کنیم، کتاب های قالب توجه، جذاب و دارای شخصیت پردازی خوب نداریم.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعاتی که مقام معظم رهبری به آن توجه دارند، «فاجعه منا» است که می توان در این حوزه کار کرد چرا که خیلی از ذهن ها را درگیر کرده و مردم می خواهند متن بیشتری از عمق این اتفاق به دستشان برسد که باید خاطرات این جراین را جمع آوری کنیم و به رشته تحریر درآوریم.

وی بر توجه به قومیت ها در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و یاد آور شد: باید به همه قومیت ها و سلیقه های درگیر در جنگ توجه کرده و اتفاقاتی که با حضور قومیت های مختلف رخ داده را در قالب کتاب و به زبان قلم بیان کنیم که خوزستان و برخی از استان ها این ظرفیت را دارند که می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

حجت الاسلام طباطبایی، در پایان ابراز امیدواری کرد: در این نشست بتوانیم در کنار طرح مباحث مهم در حوزه ادبیات پایداری، به بهترین شکل ممکن در این حوزه انجام وظیفه کنیم.

لازم به ذکر است، اولین نشست هم اندیشی استان های مرزی درگیر جنگ، با حضور استان های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان و بوشهر در اهواز برگزار شد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار