187845
۱۴ آذر ۱۳۹۷
در آزمایشی دریافتند؛

تاثیر برخی محصولات بهداشتی-آرایشی در بلوغ زودرس دختران نوجوان

محققان آمریکایی دریافتند که بخری محصولات بهداشتی آرایشی عامل بلوغ زودرس در دختران نوجوان می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، نتایج یک آزمایش در آمریکا نشان می‌دهد مواد شیمیایی موجود در برخی محصولات همچون شامپو، عطر، دئودرانت و صابون موجب بلوغ زودرس در دختران نوجوان می‌شود.

در این بررسی سطح مواد شیمیایی همچون فتالات، پارابن و فنول مورد ارزیابی قرار گرفت. برخی از انواع فتالات‌ها در تعدادی از محصولات عطری از قبیل عطرها، دئودرانت‌ها، صابون‌ها، شامپو و مواد آرایشی کاربرد دارند. همچنین پاربن اغلب به عنوان ماده نگه‌دارنده در مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی به کار گرفته می‌شود و فنول‌ها در صابون، خمیر دندان، اسپری مو، شامپو و لوسیون پوست کاربرد دارد.

متخصصان به مطالعه روی ۱۷۹ دختر و ۱۵۹ پسر نوجوان که در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ در کالیفرنیا متولد شده بودند، پرداختند. این تیم تحقیقاتی سطح مواد شیمیایی در بدن مادران را در دوران بارداری و نیز در کودکان آنان در سن ۹ سالگی مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش اسکای نیوز، سپس آنها زمان شروع بلوغ را در این کودکان بررسی کردند و در نهایت مشخص شد که قرار گرفتن در معرض برخی از انواع مواد شیمیایی با بلوغ زودرس در دختران مرتبط است. با این حال شواهدی مبنی بر وجود این ارتباط در پسران مشاهده نشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار