موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
187783
۱۴ آذر ۱۳۹۷
در تحقیقی عنوان شد؛

اسباب‌بازی مناسب از نظر متخصصان اطفال

متخصصان اطفال معتقدند بهترین اسباب‌بازی برای کودکان، همان اسباب‌بازی‌هایی بودند که والدین در کنار کودک در بازی مشارکت می‌کردند و بازیهایی که باعث خلاقیت در ذهن کودکان می‌شد.

به گزارش کودک پرس ، محقق این تحقیق، دکتر آلن مندلشون در مورد انتخاب اسباب‌بازی برای کودکان تا سن پنج سال گفت: بهترین نوع اسباب بازی یک جعبه مقوایی است که به شکل‌های مختلف مانند خانه تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد: برخی والدین تصور می‌کنند اسباب‌بازی‌های گرانقیمت از  مناسب‌ترین اسباب‌بازی‌ها برای کودکان هستند، اما سخت در اشتباهند. اسباب‌بازی مناسب کودکان باید موجب تقویت خلاقیت در  آنها ‌شود و در حال حاضر بسیاری از وسایل بازی الکترونیکی امروزی که تبلیغات زیادی نیز درباره آنها صورت می‌گیرد پشتوانه علمی برای استفاده کودکان ندارند.

وی که متخصص اطفال در NYU Langone Health نیویورک است استفاده از اسباب بازی‌هایی که موجب بازی والدین با کودکان شده را برای رشد سالم کودک پیشنهاد می‌کند.

 

این گزارش توسط آکادمی کودکان آمریکا منتشر شده و تاثیرات منفی استفاده از بازی‌های الکترونیکی  بر بیان و زبان کودکان و همچنین چاقی ناشی از آن را بررسی کرده است.

محققان در این تحقیق دریافتند بهترین بازی برای کودکان بازی‌های به حالت معما است که منجر به کنجکاوی کودک می‌شود.

از دیگر نتایج ارائه شده در این تحقیق، استفاده بیش از 90 درصد کودکان ایالات متحده از گوشی‌های همراه حتی پیش از یک سالگی است. در حالی که کمترین سن استفاده از گوشی همراه و قرار گرفتن در مقابل صفحه نمایش و تلویزیون سن دو سال به بالا البته با محدودیت زمان استفاده است.

از دیگر اسباب‌بازی‌های ایده‌آل برای کودکان، توپ‌ها، پازل‌ها، کتاب‌های رنگ‌آمیزی و بازی‌ با کارت‌های آموزشی است.

 

به همین دلیل چندین فروشگاه اعلام کردند به منظور حمایت از سلامت کودکان، اسباب‌بازی‌های الکترونیکی عرضه نمی‌کنند،  چون کودکان نیاز به فرصت‌های اجتماعی و ارتباط با محیط زیست دارند که در واقع بازی‌های الکترونیکی مانع این تعامل می‌شوند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار