187776
۱۴ آذر ۱۳۹۷

۳ هزار کودک ایزدی همچنان در چنگ داعش هستند

آخرین آمار اعلام شده از سوی منابع مسئول نشان می‌دهد، سه هزار کودک ایزدی عراقی همچنان در چنگ گروهک تروریستی تکفیری داعش هستند.

به گزارش کودک پرس ، مدیریت امور دینی ایزدیان در وزارت اوقات اقلیم کردستان عراق در اطلاعیه ای، آمارهای جدید سازمان ملل تا پایان نوامبر 2018 از قربانیان یورش سال 2014 داعش به عراق در مناطق ایزدی نشین آن را اعلام کرد.
بر اساس این آمارها، با گذشت چهار سال از حمله داعش، همچنان سه هزار و 83 کودک ایزدی از جمله یک هزار و 427 دختربچه در اسارت داعش قرار دارند.
آمار کل اسرای ایزدی در دست داعش، شش هزار و 417 نفر از جمله سه هزار و 548 زن و دختر بوده است که سه هزار و 334 نفر از جمله یک هزار و 159 زن و دختر بعدا از چنگ داعش رهایی یافته و بقیه همچنان اسیر داعش هستند.

بر اساس آمار این مدیریت، همچنین تاکنون 71 گور جمعی و دهها گور فردی از قربانیان ایزدی کشف شده است.

تخریب 68 مرقد و زیارتگاه دینی ایزدیان و آوارگی حدود 100 هزار نفر از دیگر بخش های آمارهای اعلام شده است.
بر اساس این آمار، جمعیت ایزدی های عراق نزدیک به 550 هزار نفر است که با حمله داعش حدود 360 هزار نفر آنان مجبور به ترک مناطق خود شدند و به جمع آوارگان تروریسم درآمدند.
یک هزار و 293 ایزدی نیز در روزهای نخست حمله داعش کشته شدند.

مدیریت امور دینی ایزدیان عراق همچنین اعلام کرد که در حال حاضر دو هزار و 745 یتیم یا کودک بی سرپرست شامل یک هزار و 759 یتیم بدون پدر، 407 کودک بدون مادر، 359 کودک بدون والدین و 220 نیز که والدین آنها اسیر داعش می باشند، در میان قربانیان داعش وجود دارند.
گروهک تروریستی تکفیری داعش در پی یورش وسیع به خاک عراق در ژون سال 2014 حدود هفت هزار زن و دختر ایزدی را به اسارت برد و جنایات بسیاری از جمله شکنجه، تجاوز و خرید و فروش در بازار بردگان در حق آنان روا داشت.

با گذشت چهار سال از یورش وسیع داعش، اکنون بیش از هر زمان دیگری با انتشار اخبار و اطلاعات تازه، نقش کشورها و شرکت های غربی، و نیز سعودی، امارات، قطر و آمریکا در حمایت از تروریست های داعش بیشتر مشخص می شود هر چند آنها دست از استفاده ابزاری از مبارزه با تروریسم و متهم کردن دیگران بر نمی دارند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار