18777
۰۴ تیر ۱۳۹۶
صحبتهای سیدعلی کاشفی خوانساری درباره جشنواره هدف؛

ارزیابی روند استعدادیابی در جشنواره هدف توسط سردبیر سروش نوجوان

جشنواره های استعداد یابی زیادی در سطح جهان برگزار می شود اما متاسفانه این جشنواره ها به نوعی همسو با فرهنگ غربی و سبک زندگی تمدن های غیر اسلامی بنیان گذاری شده و در مجموع نوجوان ها را سوق می دهند به تبعیت از سبک زندگی غربی و تقلید و همسو شدن با چهره هایی که رسانه های غربی و فرهنگ غرب آن هارا تبلیغ و ترویج می کند.

به گزارش کودک پرس، جشنواره های استعداد یابی زیادی در سطح جهان برگزار می شود اما متاسفانه این جشنواره ها به نوعی همسو با فرهنگ غربی و سبک زندگی تمدن های غیر اسلامی بنیان گذاری شده و در مجموع نوجوان ها را سوق می دهند به تبعیت از سبک زندگی غربی و تقلید و همسو شدن با چهره هایی که رسانه های غربی و فرهنگ غرب آن هارا تبلیغ و ترویج می کند.
به تعبیری جشنواره های استعداد یابی غربی به نوعی بچه هارا به هم شکل شدن و همسو شدن با جریان رسانه ای غرب دعوت می کنند اما ما مطابق فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان از چنین جشنواره هایی استفاده می کنیم برای اینکه فرهنگ مشارکت، پرسش گری، مطالبه گری و استقلال را در بچه هایمان تقویت کنیم.
در جشنواره هدف ما از نوجوانان می خواهیم که در نقش یک کنشگر فعال اجتماعی به بررسی،نقد، ارزیابی و ارزش گذاری اتفاقات اجتماعی،فرهنگی و هنری اطرافشان بپردازند؛البته با یک شخصیت مستقل و به دور از تقلید و تبعیت از چهره های پررنگ رسانه و سوپر استارها در رشته های مختلف هنری همچون اجرا،مداحی،گویندگی،عکاسی و سایر رشته ها به فعالیت بپردازند.
به تعبیری اگر در فضای زیست بوم غربی جشنواره های استعداد یابی بچه ها را به همسو و همشکل شدن با چند نمونه ی خاص که مد ها و مدل های غربی و سلبریتی ها هستند سوق می دهد،ولی اینجا ما هدفمان هویت فردی و مستقل و شخصی یافتن نوجوانان است.
جشنواره هدف یک نقطه آغاز است از یک مسیر طولانی؛مهم این است که پس از پایان جشنواره ارتباط با این نوجوانان حفظ شود.نوجوانان در قالب باشگاه ها و انجمن ها با هم مرتبط شوند و سپس به هسته هایی تبدیل بشود که بتوانند در خدمت اهداف عالیه فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و ارتقا سطح کیفی فضای گفتمانی فرهنگ و هنر باشد. ان شاالله

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار