187657
۱۳ آذر ۱۳۹۷
مجید قدمی:

پوشش ۱۴۳ هزار کودک معلول سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور

رئیس سازمان‌ آموزش و پرورش استثنائی کشور از پوشش ۱۴۳ هزار کودک معلول در این سازمان خبر داد و گفت: بنابر اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش به استانداردهای جهانی نزدیک شده‌ایم.

به گزارش کودک پرس ،«دکتر مجید قدمی» در آئین روز جهانی معلولین در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد، گفت: ۱۴۳هزار کودک زیر پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور قرار دارند که روند آموزشی نشان می دهد تا چه اندازه به استانداردهای جهانی نزدیک شده ایم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با نظر بر اقدامات صورت گرفته در بهبود وضعیت آموزشی معلولان مطرح کرد: رویکرد آموزش تلفیقی و فراگیر یکی از محورهای شاخص آموزشی برای ۱۴۳ هزار دانش آموز معلول در هزار و ۵۶۰ مدرسه استثنایی در سطح کشور است.

 

به گفته قدمی، رسیدن به استانداردهای لازم در امر آموزش معلولان از جمله محورهای جدی و برنامه ریزی شده در راستای بهبود و ارتقاء وضعیت آموزشی معلولان است.

 

قدمی افزود: یکی از مسائل مورد توجه در بحث بهبود روند آموزشی برای معلولان در مراکز استثنایی، غربالگری کودک از نظر آموزشی است که با این محوریت بسیاری از چارچوب ها مورد نظر قرار گرفت.

وی با تأکید بر اهمیت موفقیت های حاصله برای معلولان عنوان کرد: کسب 19 مقام در مسابقات ، دعوت ۶ نفر ناشنوا به تیم ملی کشتی، کسب مقام اول شنا داش آموز کم بینا از مخورهای موفقیت برای این سازمان است.

 

وی افزایش مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی به ۱۸ مرکز را یکی دیگر از محورهای اجرایی صورت گرفته خواند و توضیح داد: تا کنون به ۳۰ هزار و ۴۹۰ معلول خدمات آموزشی دولتی و غیر دولتی داده می شود.

 

قدمی با بیان این مهم که پس از انقلاب، شناسایی معلولین به خوبی انجام گرفته است، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید کارهای خوبی همچون خدمات حمایتی، حتی جراحی های پزشکی صورت گرفته است.

موفقیت عمل ۲ نفر کودک ناشنوا که جراحی پلاستیک انجام داده است از دیگر مواردی بود که در این همایش قدمی بر آن اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص های کیفی آموزش توجه آموزش استثنایی است.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مطرح کرد: اینکه محتوا روش و سطح های استثنایی چگونه است درمان چقدر هزینه دارد؟ همچنین اینکه بتوانیم با دانش دیگران که جلوتر هستند به بهتر شدن خود کمک کنیم، از محورهای اصلی برنامه ریزی در امر آموزش و پرورش استثنایی است.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار