187651
۱۳ آذر ۱۳۹۷
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

تغذیه نقش مهمی در فعالیت فکری کودکان دارد/ والدین باید با برنامه‌ریزی دقیق میان وعده‌هایی مناسب برای کودک فراهم کنند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تغذیه می‌تواند نقش مهمی در فعالیت فکری و جسمی کودکان داشته باشد.

به گزارش کودک پرس ، محمد صفریان با بیان اینکه اگر تغذیه کودک مناسب نباشد دچار ضعف و این ضعف باعث اختلال در فرآیند رشد او می‌شود گفت: با توجه به اینکه مدرسه مکانی است که کودک هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ فکری فعالیت زیادی دارد به همین دلیل بدن او باید انرژی لازم را برای فعالیت‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه کودک در ۹ ماه تحصیلی تصریح کرد: در طول مدرسه تغذیه‌ی کودک باید از همیشه مغذی‌تر و مفید‌تر باشد چرا که در این دوره کودک چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ فکری فعالیت بیشتر را نسبت به دیگر اوقات دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تهیه بهترین وسالم‌ترین مواد غذایی برای کودکان در فصل پاییز یکی از دغدغه‌های هر روز والدین است. با وجود انواع خوراکی‌های مضر و بی ارزش در بازار، دادن غذا‌های سالم به کودکان گاهی دشوار به نظر می‌رسد.

 

صفریان با بیان اینکه تغذیه می‌تواند نقش مهمی در فعالیت فکری کودکان داشته باشد، ادامه داد: دانش‌آموزی که در فاصله وعده‌های غذایی چاشت می‌خورد صفرای کافی در بدنش تولید می‌شود. این صفرا وارد روده‌ها و سیستم گوارشی او شده، به این ترتیب دیواره روده‌ها شست‌وشو داده می‌شود و سنگینی غذا‌ها و خوراکی‌هایی که دانش‌آموز در وعده‌های غذایی قبلی مصرف کرده، کمتر می‌شود.

وی افزود: میوه‌های تازه، نان، پنیر، یکی دو عدد مغز گردو و خشکبار مانند نخودچی، کشمش، برنجک، گندم، عدس برشته، توت خشک و برگه انواع میوه‌ها که به‌صورت طبیعی تهیه شده بهترین چاشت از دیدگاه درمانگران طب سنتی برای درمان بدغذایی دانش‌آموزان در ایام مدرسه است.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: والدین باید با برنامه ریزی دقیق، میان وعده‌هایی مناسب برای کودک فراهم کنند تا هم به حفظ سلامت او کمک کند و هم از نظر اقتصادی به ضرر خانواده نباشد.

 

صفریان اظهار داشت: برخی خوراکی‌های طبیعی در کنار عسل، تخم‌مرغ، شیر و پنیر تازه می‌تواند توانمندی مغز و کارایی آن را در دوران مدرسه افزایش دهد.

 

 

 

 

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار