187622
۱۳ آذر ۱۳۹۷
رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سمای اردبیل خبرداد؛

طراحی و ساخت اولین پارک علم و فناوری کودک در اردبیل/ راه‌اندازی بازار محصولات دانش‌آموزی

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سمای اردبیل گفت: نخستین پارک علم و فناوری کودک کشور در اردبیل طراحی و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، اثنی عشری در نشست با خبرنگاران در اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده مجتمع سما اظهار کرد: این مجموعه با دارا بودن 70 هزار دانشجو 250 آموزشکده در سطح کشور همچنین استان اردبیل اقدامات خوبی انجام داده بطوریکه با 50 مهارت توانسته از دوران کودکی تا پایان دوره دانشگاه برنامه ریزی موثری برای دانش آموزان داشته است.

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سمای اردبیل گفت: در حال حاضر دو هزار دانش‌آموز و دو هزار دانشجو در مرکز سمای اردبیل تحصیل می‌کنند. همچنین دانشجویان این مرکز در 24 رشته تحصیل می‌کنند و برای افزایش رشته دانشگاهی برای 26 رشته جدید نیز در این دانشگاه درخواست شده است .

وی از ساماندهی فیزیکی مجتمع سمای اردبیل خبر داد و افزود: این مجتمع هفت هزار و 500 متر مربع مساحت داشت و به طور ویژه ساماندهی شده است.

 

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سمای اردبیل با اشاره به اولویت‌های مرکز آموزشی و فرهنگی سما گفت: هدف ما ایجاد کارآفرینی است که در این زمینه اقدامات قابل توجهی در استان انجام شده بطوریکه با تجهیز امکانات فیزیکی، سخت افزاری و نرم افزاری این مجتمع به سوی تجهیز مدارس کار آفرین در کشور حرکت می‌کند و در کنار آنها به برگزاری رویدادهای استارتاپ نیز تلاش کردیم..

اثنی عشری با بیان اینکه در مدارس سما به دنبال تولید محتوا با استفاده از فکر و ایده‌های نوین هستیم، خاطرنشان کرد: ما با برگزاری دو استارتاپ در دو مرحله موفق به پذیرش 160 ایده در مجموع شدیم که اغلب این ایده‌ها دانش آموزی بود و کارنامه ماندگاری در سطح کشور از ما بجای گذاشت.

معاون دانشگاه آزاد استان اردبیل بیان کرد: در باشگاه پژوهشگران این مجتمع قبل از برگزاری رویداهای استارتاپی 98 عضو داشتیم درحالی که بعد از این رویداد اعضای ما به 210 نفر افزایش یافته است.

به گفته معاون دانشگاه آزاد استان تمام ایده‌های پذیرش شده در این باشگاه منجر به محصول خواهد شد و در راستای آن به دنبال راه اندازی بازارچه محصولات دانش آموزی در این مجتمع هستیم.

اثنی عشری در ادامه از طراحی نخستین پارک علم و فناوری کودک کشور در اردبیل خبرداد وگفت: نخستین پارک علم و فناوری کودک کشور در مرکز آموزشی و فرهنگی سمای اردبیل راه‌اندازی می‌شود و تمهیدات لازم در این راستا انجام شده تا عملیات اجرایی این پارک از سال آینده آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد طرح‌ها و ایده‌های نوین برای کودکان یک اولویت اساسی است، بیان کرد: در این زمینه انتظار می‌رود با راه‌اندازی پارک علم و فناوری کودک بتوانیم ایده‌های نوین را ایجاد کنیم.

 

وی در ادامه از توسعه مدارس مدارس سما در استان خبر داد و افزود: مدارس سما علاوه بر اردبیل در مشگین‌شهر و پارس‌آباد راه‌اندازی شده است بطوریکه به دنبال راه اندازی مدارس بین المللی در پارس آباد نیزهستیم.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار