187534
۱۲ آذر ۱۳۹۷
اشتفان شولتز؛

سفیر اتریش خواستار میزبانی ایران برای برگزاری جشنواره فیلم‌هایی اروپایی در همدان شد

سفیر اتریش در همدان با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان خواستار میزبانی ایران برای برگزاری جشنواره فیلم‌های اروپایی در همدان شد.

به گزارش کودک پرس ، سفیر اتریش در همدان با اشاره به بازتاب برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان گفت: مایل هستیم در سال آینده همدان میزبان جشنواره فیلم های اروپایی ایران باشد.

«اشتفان شولتز» در دیدار با سید سعید شاهرخی استاندار همدان اظهار داشت: کشور اتریش هم اکنون ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد و اراده و خاص کشور ما همکاری هرچه بهتر با ایران است.

وی با اشاره به اینکه ایران از امن ترین کشورهای جهان است و یک موسسه معتبر تحقیقاتی بریتانیا نیز این ادعا را اثبات کرد، بیان داشت: روابط کشور ایران و اتریش قدمت 700 ساله دارد و در این بین همدان نیز نقش محوری در ارتباط 2 کشور داشته است.

سفیر اتریش در تهران هدف از حضورش در همدان را شروع همکاری در حوزه های مختلف گردشگری، صنعتی، فرهنگی، کشاورزی و اقتصادی دانست و گفت: مسئولیت پذیری و اخلاق مداری 2 هدف مهم است که به تعادل در میان همکاری ها استحکام می بخشد و می خواهیم این همکاری بین اتریش و همدان تامین شود.

 

اشتفان شولتز خاطرنشان کرد: در گذشته همکاری صنعتی بین کشور اتریش با شرکت فولاد ویان همدان وجود داشته و اکنون گسترده تر از قبل می خواهیم روابط 2 کشور بر پایه اقتصاد و سرمایه گذاری در بخش های مختلف انجام شود.

وی بیان کرد: تمرکز بر صنعت گردشگری و خدماتی که می توان از این بخش بهره‌مند شد از اهداف این دیدار است که در روابط بین همدان و اتریش تعامل‌های گسترده ای را ایجاد می‌کند.

 

سفیر اتریش در تهران با بیان اینکه ایجاد بنگاه‌های اقتصادی و برقراری ارتباط در این حوزه نیز مورد تاکید است گفت: اکنون 97 درصد از بنگاه های اقتصادی کشور اتریش را کوچک و متوسط تشکیل می دهند که در حوزه گردشگری فعالیت داشته و جزو 20 کشور مرفه دنیا نیز محسوب می‌شویم.

وی یادآور شد: انتقال تجربه، قدرت و توان بنگاه‌های بزرگ و کوچک به ویژه بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف می تواند در تحول اقتصادی 2 کشور مثمرثمر باشد.

سفیر اتریش با استقبال از همکاری در زمینه کشاورزی به ویژه ایجاد و تولید انرژی های تجدید پذیر گفت: پیش از این نیز یک شرکت بلغارستانی با مدیریت اتریشی در حوزه انرژی های نو با همدان همکاری داشته و این روابط توسعه می‌یابد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار