187384
۱۱ آذر ۱۳۹۷
«سازدهنی» و «انتظار» هم روی پرده رفت؛

حضور چهار فیلم ایرانی در جشنواره فیلم «توکیو فیلمکس»

جشنواره بین‌المللی فیلم «توکیو فیلمکس» ژاپن میزبان چهار فیلم ایرانی بود که یکی از فیلم‌ها در پوستر اصلی این جشنواره قرار گرفت.

به گزارش کودک پرس ، این جشنواره روز ۲۷ آبان (۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ میلادی) در منطقه «هی‌بی‌یا» و «یوراکوچو» در حومه پایتخت ژاپن آغاز شد و تا ۴ آذر ۱۳۹۷ (۲۵ نوامبر) به کار خود ادامه داد.

دست‌اندرکاران این جشنواره – که سابقه برگزاری آن به سال ۲۰۰۰ میلادی به دست تاکشی کیتانو، کارگردان سرشناس ژاپنی برمی‌گردد – در نوزدهمین دور این رویداد سینمایی آسیائی و در بخش نمایش ویژه، بر روی فیلم‌های امیر نادری تمرکز کردند.

در این میان علاوه بر فیلم‌های «انتظار» و «ساز دهنی»  از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان،  فیلم دیگر این کارگردان به نام‌ چراغ جادو و یک فیلم دیگر به نام فارنهایت 451 به نویسندگی او هم به نمایش درآمد.

این در حالی ‌است که یکی از تصاویر فیلم ایرانی «انتظار» مورد توجه مسئولان نوزدهمین جشنواره فیلم «توکیو فیلمکس» قرار گرفت و به عنوان طرح اصلی پوستر این دوره انتخاب شد.

فیلم «انتظار» از تولیدات کانون در سال  ۱۳۵۳ را فیروز ملک‌زاده فیلمبرداری و حسین صدری آن را تدوین کرده است.

بازیگران این فیلم کلاسیک کودک و نوجوان نیز حسین حیدری، زهره قهرمانی و فرزانه یوسفی هستند.

در همین حال فیلم سازدهنی نیز که به تازگی ترمیم و بازسازی شده  است در این رویداد سینمایی با استفاده از نسخه دیجیتال به نمایش درآمد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار