187322
۱۱ آذر ۱۳۹۷
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

باید ۲۵۵۵ روز اول زندگی کودک را دریابیم/ معلمان نباید از یادگیری فاصله بگیرند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: باید ۲۵۵۵ روز اول زندگی فرزندان را دریابیم و این در خانواده شکل می‌گیرد.

به گزارش کودک پرس ، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران که در تالار فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: اگر هر کشوری و سازمانی می‌خواهد نجات پیدا کند، یک راه بیشتر ندارد و آن توجه به تربیت است و منظور از تربیت، توجه عام است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید وضعیت ۲۰ سال آینده کشور را ارزیابی کنید، آموزش و پرورش را در زمان حال مورد توجه قرار دهید، ادامه داد: خانواده و آموزش و پرورش دو رکن اصلی تربیت هستند و خانواده مهم‌تر است؛ باید ۲۵۵۵ روز اول زندگی فرزندان را دریابیم و این در خانواده شکل می‌گیرد.

باقری اضافه کرد: در بحث آلودگی هوا افراد می‌دانند که نباید با خودروی تک سرنشین در شهر تردد نکنند اما چرا انجام می‌دهند چون دانش و آگاهی هست اما تربیت نیاز دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: باید معلم ابتدایی را مربی کنیم تا مهارت‌هایی که دانش‌‌آموزان نیاز دارند را ارائه دهند و از سوی دیگر دانش‌‌آموز باید احساس نیاز به کسب دانش داشته باشد.

وی با بیان اینکه کسی که یادگیرنده نیست نمی‌تواند یاد دهد، تصریح کرد: یکی از آسیب معلمان این است که زود از یادگیری فاصله می‌گیرند؛ باید معلمان مهارت‌های یادگیری را بلد باشند و به دانش‌آموزان منتقل کنند.

محسن بهارلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم گفت: آموزش و پرورش به جهت سلامت و مسؤولیت‌پذیری نیروی انسانی، غنی است.

 

وی با بیان اینکه پذیرش مدیریت شجاعت می‌خواهد، گفت: مدیر باید امورات بسیار پیچیده، متنوع و چند وجهی آموزش و پرورش را رصد کند و در موضوعات کلان باید مجموعه را متعادل نگه دارد.

 

 

 

 

منبع:‌ فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار