187274
۱۱ آذر ۱۳۹۷
ذوالقدر؛

هر لحظه امکان بروز فاجعه‌ای در مدارس تخریبی هرمزگان وجود دارد

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان اینکه مدارس تخریبی در هرمزگان زیاد و باید فکر عاجلی برای آن کرد، افزود: از نزدیک شاهد مدارسی بودم که هرلحظه امکان تخریب و کشته شدن هزاران کودک و نوجوان وجود دارد، پس باید فکر اساسی برای مدارس تخریبی در استان هرمزگان کرد تا از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد.

به گزارش کودک پرس ، سید مصطفی ذوالقدر در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان، افزود: از تمامی فرهنگیان هرمزگان که امروز با این حضور خود اقبال گسترده‌ای از انتصاب مدیر جدید آموزش‌وپرورش هرمزگان را رقم زدند، متشکرم.

وی با بیان اینکه دادی زاده خود مدیری فرهنگی و دارای کارنامه است که امیدوارم بتواند با تجربیات ارزنده خود از مشکلات جامعه فرهنگیان بکاهد، اضافه کرد: زحمات و تلاش‌های هاشمی پور به‌طور فراموش‌نشدنی است و امیدوارم دادی زاده بتواند راه مدیر سابق آموزش‌وپرورش هرمزگان را طی کند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور این جمعیت در مراسم تکریم و معارفه ستودنی است اما مشکلات بخش آموزش‌وپرورش زیاد است و امیدوارم با حمایت‌های وزیر مربوطه بتوانیم مشکلات را برطرف و به حداقل برسانیم.

ذوالقدر با بیان اینکه مدارس تخریبی در هرمزگان زیاد و باید فکر عاجلی برای آن کرد، افزود: از نزدیک شاهد مدارسی بودم که هرلحظه امکان تخریب و کشته شدن هزاران کودک و نوجوان وجود دارد پس باید فکر اساسی برای مدارس تخریبی در استان هرمزگان کرد تا از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه باید معلمان کتابت و نوشتن را به دانش آموزان فرا بدهند، اظهار کرد: باید دانش آموزان را تشویق کنیم به نوشتن خاطراتشان تا بتوانند در آینده نویسندگان بزرگی شوند و در این مسیر از علم غنی‌شده بهره بگیرند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: علم یک صید است که با نوشتن می‌توان آن علم را حفظ کرد و بتوان در مسیر پیشرفت و تعالی از آن بهره برد.

 

ساخت 200 مدرسه جدید تا مهر سال آینده در هرمزگان

استاندار هرمزگان هم در این جلسه گفت: نباید یک مدیر به دنبال انتصاب رفیق، جناح یا دسته‌ای باشد بلکه باید تنها کاردانی، توانمندی و صداقت را سرلوحه امور و انتخاب افراد قرار داد.

به گزارش ایسنا، ‌فریدون همتی ‌افزود: خوشبختانه نتایج تلاش دانش هاشمی پور و تیم مدیریتی‌اش ظرف سالیان گذشته به‌خوبی مشهود است و امروز شاهد رشد اساسی در حوزه آموزش‌وپرورش هرمزگان هستیم.

وی با بیان اینکه امروز آموزش‌وپرورش هرمزگان در مسیر رشد و تعالی قرارگرفته و به‌خوبی زمینه‌ساز تربیت نخبگان فردا را فراهم کرده است، تصریح کرد:    اما باید بدانیم این موضوع کافی نیست و مدیرکل جدید باید جهش بزرگ‌تری را رقم بزند زیرا تحول در آموزش‌وپرورش شروع‌شده اما کافی نیست.

همتی با اشاره به اینکه تربیت انسان‌های جامعه‌پذیر، وطن‌دوست، استقلال‌طلب و پایبند آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی امری مهم و حیاتی است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای می‌خواهیم که در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد باید انسان‌های مسئولیت‌پذیر پرورش یابند.

وی با بیان اینکه از آموزش‌وپرورش می‌توان به سایر بخش‌ها رفت و حتی وزیر و نماینده مجلس شد اما فردی از نهادی دیگر نمی‌تواند به آموزش‌وپرورش برود و بر صندلی معلمی تکیه زند، اضافه کرد: دادی زاده باید در مسیر درست قرار بگیرد و تنها شایسته‌سالاری را ملاک امور خود قرار دهد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه اگر بر این مبنا مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش بر شایسته‌سالاری باشد حمایت بنده را خواهد داشت و در غیر این صورت هیچ حمایتی نخواهم کرد، اظهار کرد: نباید مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش در مسیر سیاسی و جناح‌بازی گام بردارد وگرنه این حوزه مهم با آسیب‌های جدی روبه‌رو می‌شود.

 

همتی با بیان اینکه نباید یک مدیر به دنبال رفیق، جناح یا دسته‌ای باشد بلکه باید تنها کاردانی، توانمندی و صداقت را سرلوحه امور و انتخاب افراد قرار داد، تصریح کرد: اگر امروز شاهد این استقبال گسترده و غیرقابل‌تصور هستیم به مدد کارنامه و خدمت صادقانه دادی زاده بوده و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: دانش آموزان به گردن من مسئول حق‌ دارند و خطاب به مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش اعلام می‌کنم حتی اگر منِ استاندار فردی را سفارش کردم، شما تنها بر مبنای شایسته‌سالاری مدیری را منصوب کن و تنها از سایر مدیران مشورت بگیر!

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دست مدیرکل آموزش‌وپرورش را باز می‌گذارم و بنده و مجمع نمایندگان استان در مجلس حامی‌اش هستیم، تصریح کرد: تمامی افرادی که به‌عنوان نامزد تصدی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان معرفی شدند همگی بر روی انتخاب دادی زاده اصرار داشتند و این نشان‌دهنده عملکرد مثبت توأم با صادقت وی بوده و امیدوارم تداوم داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت مدارس تخریبی هرمزگان گفت: با توجه به برگزاری جلسات مختلف و تصمیم‌گیری نهایی، نتیجه بر آن شد تا یک‌صد مدرسه با حمایت بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان و یک‌صد مدرسه توسط نوسازی مدارس تا مهر سال 98 به بهره‌برداری برسد و این موضوع می‌تواند کمک بزرگی به وضعیت مدارس استان هرمزگان و روند نوسازی آن کند.

 

‌ سند آمایش توسعه در کشور هیچگاه عملیاتی نشده است

عضو دیگر مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: باید دولت و مجلس برای اعتلای این نهاد تأثیرگذار همگام باشند اما متأسفانه شاهد هستیم سند آمایش توسعه نه به‌صورت کامل و نه به‌صورت جامع عملیاتی نشده که این موضوع همت وزارت آموزش‌وپرورش را می‌طلبد تا به سمت تدوین یک سند عملیاتی و فراگیر پیش رود تا حمایت دولت را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایسنا، ‌ناصر شریفی ‌افزود: امروز خوشحالم در جمعی سخنرانی می‌کنم که همگی معماران و سازندگان افکار و اندیشه هستند.

وی با بیان اینکه پایه و اساس هر اجتماعی نیروی انسانی آن است، تصریح کرد: نیروی انسانی جهت دهنده به فعالیت‌های آموزش‌وپرورش است پس باید به سمت تقویت نیروی انسانی پیش رویم تا مدیران آینده کشورمان بتوانند کاردان و توانمند باشند.

شریفی با اشاره به اینکه در مبحث آموزش‌وپرورش کسی نیست که به عمق تأثیرگذاری آن در جامعه واقف نباشد، اضافه کرد: باید دولت و مجلس برای اعتلای این نهاد تأثیرگذار همگام باشند اما متأسفانه شاهد هستیم سند آمایش توسعه نه به‌صورت کامل و نه به‌صورت جامع عملیاتی نشده که این موضوع همت وزارت آموزش‌وپرورش را می‌طلبد تا به سمت تدوین یک سند عملیاتی و فراگیر پیش رود تا حمایت دولت را به دنبال داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از تلاش‌های دانش هاشمی پور در مدت خدمتش در آموزش‌وپرورش هرمزگان باید تقدیر ویژه کرد، افزود: انتصاب دادی زاده در این سمت انتصابی شایسته و صحیح بود و خوشحالم به این باور رسیده شد که ظرفیت‌های زیادی از نیروهای بومی برای انتصاب در سمت مدیرکلی و حتی حضور در وزارتخانه‌ها وجود دارد.

شریفی با اشاره به اینکه شش نفر جهت تصدی مدیرکلی آموزش‌وپرورش هرمزگان معرفی شد که همگی نخبه فرهنگی بودند، عنوان کرد: حال قرعه به نام دادی زاده افتاد و امیدوارم از ظرفیت سایر نیروها به‌درستی بهره گرفته شود.

 

مدیران بدهکار هیچ دسته، گروه، جناح و نمایندگان مجلسی نیستند

عضو دیگر مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در این جلسه گفت: انتظارم از مدیرکل جدید این است که از تمامی ظرفیت‌ها بهره ببرد و بداند بدهکار هیچ دسته، گروه، جناح و نمایندگان مجلس نیست و هیچ‌کس حق ندارد این جایگاه مهم را به نفع یا اسم خود مصادره کند.

به گزارش ایسنا، ‌احمد مرادی ‌افزود: به سهم خودم از حضور این تعداد از جامعه فرهنگیان در سالن جهت استقبال از انتصاب موسی دادی زاده تشکر می‌کنم و جای خوشحالی دارد و این موضوع به‌طور حتم وظیفه مدیرکل جدید را سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه خدمات دانش هاشمی پور ارزنده و شایسته تقدیر است و این فرد هرچه در توان داشت برای اعتلای آموزش‌وپرورش هرمزگان قرار داد، تصریح کرد: عمق فاجعه در آموزش‌وپرورش هرمزگان زیاد است که نیازمند حمایت و همدلی تمامی مسئولان کشوری و استانی برای برطرف شدن مشکلاتش است.

مرادی با اشاره به اینکه  تعامل و حضور در نشست‌های مختلف با استاندار هرمزگان نکته‌ای مهم در جهت رشد آموزش‌وپرورش هرمزگان است، خاطرنشان کرد: به‌واقع باید گفت استاندار هرمزگان تمامی تلاش و همت خود را برای اعتلای هرمزگان در این مدت به کار بسته و شاید به‌اندازه یا بیشتر از بسیاری از مدیران بومی و غیربومی قلبش برای هرمزگان می‌تپد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حسن اقبال غیرقابل‌تصور امروز پشتیبان مناسبی برای مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش هرمزگان است، اظهار کرد: زمانی که با نامزدهای تصدی مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان صحبت می‌کردیم همگی بر روی گزینه دادی زاده تأکید داشتند و این نشان دهده توانمندی و محبوبیت بالای این مدیر کاردان هرمزگانی است.

وی ادامه داد: انتظارم از مدیرکل جدید این است که از تمامی ظرفیت‌ها بهره ببرد و بداند بدهکار هیچ دسته، گروه، جناح و نمایندگان مجلس نیست و هیچ‌کس حق ندارد این جایگاه مهم را به نفع یا اسم خود مصادره کند.

مرادی با بیان اینکه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان باید تنها با استاندار هماهنگ باشد و در این راه مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس از هیچ‌گونه حمایت و پشتیبانی کوتاهی نمی‌کند، اظهار کرد: این فرصت به‌سرعت می‌گذرد و باید نهایت استفاده را از آن برد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از معلمان هرمزگانی در بدترین شرایط در حال تدریس هستند، افزود: باید سعی و تلاش تمامی مدیران خدمت به مردم و رضایت خداوند باشد و نمایندگان هرمزگان در مجلس بی‌منت و صادقانه در خدمت مدیرکل جدید هستند تا بتوانند گره‌ای از مشکلات آموزش‌وپرورش هرمزگان با باز کنند.

 

‌آموزش‌وپرورش نباید در بازی‌های سیاسی ورود کند

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان هم با بیان اینکه اگر مدیرکل آموزش‌وپرورش به‌جای ورود به تعلیم و تربیت به سیاست و جناح بپردازد، گناه نابخشودنی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب ارزش‌ها است نه جناحی و چپ و راست.

به گزارش ایسنا، ‌آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ‌افزود: به‌واقع حرف مرادی، نماینده هرمزگان در مجلس در خصوص اینکه مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش نباید وام‌دار کسی باشد، صحیح و جای تشویق دارد.

وی با بیان اینکه در خصوص انتصاب مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش، وزارتخانه مربوطه نظر بنده را نخواست و خودش تصمیم به این انتصاب گرفت که امری درست است و باید این موضوع در سایر انتصابات نیز صدق کند.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش نباید در بازی‌های سیاسی ورود کند، اضافه کرد: ورود آموزش‌وپرورش به بازی‌های سیاسی، آسیب جدی به آن وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر مدیرکل آموزش‌وپرورش به‌جای ورود به تعلیم و تربیت به سیاست و جناح بپردازد، گناه نابخشودنی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب ارزش‌ها است نه جناحی و چپ و راست و دو عنصر آموزش‌وپرورش سبب شتاب درحرکت رو به رشد ایران اسلامی می‌شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه وظیفه آموزش‌وپرورش هدایت عملی و علمی است، اظهار کرد: متأسفانه از این مسیر منحرف و تنها به حوزه اقتصادی توجه داریم درصورتی‌که اگر هدایت مبتنی بر آموزش‌وپرورش صورت بگیرد تمامی مشکلات برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون کت‌وشلوار و جوراب از چین وارد می‌کنیم و تنها مانده روحانی و طلبه هم از چین وارد شود، اضافه کرد: اگر تربیت باشد آن زمان عزت به وجود می‌آید و دیگر ذلت معنایی پیدا نمی‌کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه اگر جامعه علمی و قانع باشد، شاهد رشد آن جامعه خواهیم بود، تصریح کرد: اکنون نه در دانشگاه و نه در مدارس، به موضوع پرورش توجهی نمی‌شود و این موضوع باید اصلاح شود.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار