186953
۰۷ آذر ۱۳۹۷
در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک مطرح شد؛

کودکان آسیب‌پذیرترین گروه در جوامع انسانی هستند

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک از مظلومیت کودکان در جهان سخن گفت و همچنین در مورد رفتار پیامبر بزرگ اسلام بیان کرد: توصیه پیامبر اسلام همراهی در بازی کودکان بود.

به گزارش کودک پرس ، مسعود سلطانی فر با بیان سخنانی در کنفرانس منطقه ای حقوق کودک با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت کشور را کودکان تشکیل می دهند گفت: کودکان آسیب پذیرترین گروه جوامع انسانی هستند و امروزه میلیون ها کودک در اثر جنگ در جهان در شرایط نامناسب زندگی می کنند.

وی به شرایط بحرانی کودکان در شرایط دشوار خانواده ها بیان کرد: والدین معتاد و یا والدین طلاق گرفته زمینه آسیب کودکان را ایجاد می کنند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در کشورهای اسلامی به سبب وجود استحکام در بنیان های خانواده وضعیت حقوقی کودکان جایگاه بهتری نسبت به کشورهای دیگر دارد.

سلطانی فر ادامه داد: در آموزش های آسمانی دست دین مبین اسلام بیشترین سفارش به کودک و حقوق کودک شده است.

 

وی گفت: گاهی نیاز کودکان به شادی و تفریح در پس حقوق اولیه آنها مغفول می ماند و تامین نیاز آنها از نظر روحی در داشتم شخصیت کامل مهم است و زمینه تعالی روحی کودک فراهم می شود‌.

وزیر ورزش و جوانان حرکت و جنبش را پایه هر رفتاری دانست و بیان کرد: امام صادق توصیه کردند که هفت سال اول زندگی کودک در آزادی و جنبش بگذرد تا به تندرستی و سلامت آنها آسیب وارد نشود.

 

سلطانی فر به گفته پیامبر استناد کرد و گفت: پیامبر اسلام به مسلمانان توصیه کردند تا در بازی کودکان مشارکت و همراهی کنند و در اسلام آموزش اسب سواری و تیراندازی به کودکان از جمله وظایف والدین در قبال کودکان خود است.

وی به برگزاری المپیاد ورزشی کودکان در کشور اشاره کرد و افزود: هزاران دانش آموز در سراسر کشور در چهل رشته ورزشی با هدف نشاط و ارتقاء سلامتی این روزها رقابت می کنند.

وزیر ورزش و جوانان به آگاهی سازی خانواده ها به عنوان یک ضرورت در رشد و آموزش کودکان پرداخت و ادامه داد: رسانه ها نقش بسیار مهمی در توانمند سازی والدین و جوانان دارند و می توان برنامه های کودکان را با مشارکت خود کودکان ارتقاء داد.

 

سلطانی فر به راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: با مشاوره مناسب به جوانان تلاش می شود تا خانواده سالم تشکیل دهند و این سیاست در مراکز کمتر برخوردار پیگیری کردیم و توسعه می دهیم و با توسعه این دفاتر آمار طلاق پایین می آید.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار