موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
186891
۰۷ آذر ۱۳۹۷
در هفته کتاب و کتابخوانی؛

فعالیت‌های غنچه‌های هلال احمر قم در هفته‌ای با رنگ و بوی یار مهربان

هفته کتاب در مهدهای کودک هلال احمر قم با فعالیت‌های غنچه‌های هلال احمر برای ترویج فرهنگ مطالعه همراه بود.

به گزارش کودک پرس ، هفته  کتاب و کتابخوانی در مهد کودک های تحت پوشش هلال احمر با فعالیت های جذاب غنچه هایهلال احمر قم در راستای ترویج فرهنگ مطالعه همراه بود.

گرامیداشت هفته  کتاب و کتابخوانی در مهد شکوفه های بهار (جامعه الزهرا سلام‌الله علیها) با برگزاری نمایشگاه کتاب یار مهربان همراه بود، این کتابخانه با حدود ۲۰۰جلد کتاب در موضوعات مهارت های زندگی، داستان های مذهبی، راهنمای آموزشی مربیان، کتب هلال احمر و آموزشی مهد کودک، کتب آموزشی قرآنی و کتاب های آموزشی بهزیستی و بازی، خلاقیت و کاردستی در این هفته با حضور غنچه ها افتتاح شد.

همچنین، برگزاری مسابقه ذهن خلاق، نویسنده کوچک با مشارکت پر شور غنچه ها هلال احمر برگزار شد که در آن ۴۱ اثر جهت شرکت در مسابقه ارائه شد. که این مسابقه فرهنگی با هدف پروش خلاقیت، نوآوری، مشارکت، تقویت اعتماد به نفس و برگزار شد.

اجرای طرح پرواز کتاب و اهدای کتاب به کتابخانه مهد کودک توسط کودکان و اجرای طرح کتابخوانی، کاردستی خلاق و قصه گویی خلاق توسط کودکان در هفته کتاب ازدیگر برنامه های این هفته در کانون غنچه های هلال احمر به شمار می رود.

در ادامه فعالیت های این هفته، اجرای طرح رنگ آمیزی با موضوع کتابخوانی و بازدید از کتابخانه جامعه الزهرا(س)با هدف؛ آشنایی غنچه های هلال احمر با محیط پیرامون و کتابخانه، انس با کتاب و کتابخوانی، آشنایی با انواع کتب و قرآن به زبان عربی و انگلیسی، بالا بردن مهارت های اجتماعی و نظم و مقررات در محیط از دیگر برنامه های این هفته بود.

 

افتتاح کتابخانه مهد کودک توسط گروه پیش دبستانی مهد کودک و برای نخستین بار، تهیه کارت عضویت کودکان جهت ارائه و استفاده مادران از کتابخانه واحد امور فرهنگی مهد کودکاز ابتکارت صورت گرفته در کانون غنچه های جامعه الزهرا به مناسبت هفته کتابخوانی بود.

همچنین، در مهدکودک سلاله به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از کتابخانه حوزه معصومیه توسط غنچه های هلال احمر بازدید انجام شد و غنچه با اهدای هدایایی را به کارمندان کتابخانه و اجرای سرود و همخوانی با موضوع کتاب این هفته را به آنها تبریک گفتند.

 

گفتنی است، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم نیز همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی علاقمندان حضور در کتابخانه حضرت باقرالعلوم (علیه‌السلام) مرکز امور جوانان را با قیمت نیم بها ثبت نام کرد تا از امکانات این کتابخانه همچون مخزن کتاب های درسی و غیره درسی با بیش از ۱۴ هزار جلد کتاب و سالن مطالعه بهره مند شوند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار