186712
۰۶ آذر ۱۳۹۷

حمایت مادی و معنوی فدراسیون تنیس روی میز از استعدادهای نوجوان کشور

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: پس از گلچین شدن استعدادهای برتر جشنواره استعدادیابی، آن‌ها مورد حمایت مالی و فنی قرار می‌گیرند تا امیدمان به مدال‌آوری نیز بیشتر شود.

به گزارش کودک پرس ، مهرداد علی قاردارشی درباره جشنواره استعدادیابی تنیس روی میز که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: شاید تنیس روی میز از معدود رشته‌های ورزشی باشد که مسابقات آن با حضور بیش از 32 استان برگزار شده و تیم توابع تهران نیز در آن شرکت کرده‌ است، ملاک‌هایی را برای ارزیابی داریم و از نظر امکانات فنی و نظم استان‌های شرکت کننده و تعداد استان‌های غایب نمره قبولی را از وزارت ورزش گرفته‌ایم.

وی افزود: رده سنی که وزارت ورزش در نظر گرفته کسانی هستند که آینده‌سازان کشور برای مسابقات جهانی بوده و برای المپیک جوانان 4 سال آینده باید مورد پوشش و حمایت مادی و معنوی قرار گیرند تا امید برای کسب مدال‌آوری بیشتر شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز درباره حضور استعدادهای این جشنواره در تیم ملی خاطرنشان کرد: هزینه‌‌هایی که می‌شود به منظور حمایت از استعدادها است، کمیته استعدادیابی فدراسیون رده‌های سنی پایین‌تر را نیز از 3 سال پیش مورد حمایت قرار داده و آن‌ها را گزینش کرده و برترین‌ها در اردوهای داخلی و خارجی شرکت کرده‌اند که در این راستا 2 اردوی بین المللی نیز داشته‌ایم.

 

علی قارداشی درباره اینکه آیا وزارت ورزش و فدراسیون تنیس روی میز از برگزاری جشنواره استعدادهای برتر رضایت کامل داشته‌اند و این جشنواره چه مزایایی می‌تواند برای ورزش تنیس داشته باشد، تصریح کرد: این جشنواره محاسن زیادی دارد و ما نیز نقطه نظراتی داریم. پس از جمع‌بندی نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر قرار است جلسه مشترکی در وزارت ورزش داشته باشیم و شاید لازم باشد رده سنی را در رشته ورزشی تنیس روی میز در این جشنواره پایین‌تر بیاوریم.

وی درباره اینکه ملاک انتخاب افراد حاضر در این مسابقات چه بوده، بیان کرد: ورزشکاران حاضر در جشنواره از برترین‌های کشور از هر استان هستند و در هر استان از این ورزشکارها بهتر نداریم. پس لازم است پس از گلچین شدن، این استعدادها مورد حمایت مالی و فنی قرار گیرند تا امیدمان به مدال آوری نیز بیشتر شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز درباره وضعیت تنیس‌بازان رده‌های پایه ایران در دنیا و آسیا گفت: رشد خوبی کرده‌ایم و پس از 60 سال یک مدال برنز تیمی زیر 17 سال و امسال در رده سنی زیر 15 سال یک عضو به همراه چین و کره جنوبی در تیم منتخب آسیا داشتیم. همچنین در مسابقات جهانی نونهالان 2 قهرمانی داشته‌ایم، اما با وجود کسب تمام این رتبه‌ها همچنان قانع و راضی نیستیم.

 

علی قارداشی درباره مشکلات فدراسیون و ورزشکاران با توجه به نوسانات قیمت‌ها در بازار اظهار داشت: تجهیزات استاندارد تنیس روی میز در 6 کشور دنیا تولید می‌شود و گرانی ارز روی آن تأثیر گذاشته است. برخی وسایل به سختی به دست ما می‌رسد و گران‌تر از قیمت گذشته فروخته می‌شود.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار