186704
۰۶ آذر ۱۳۹۷
در «روزهای سیفژ» شیراز روی داد؛

اکران فیلم برای ٢٥٠٠ کودک و نوجوان/ کودکان استثنایی به تماشا نشستند

٢٥٠٠ کودک و نوجوان شیرازی در روزهای اکران فیلم‌های بلند، کوتاه و پویانمایی برای کودکان و نوجوانان شیراز در روزهای سیفژ به تماشای فیلم نشستند.

به گزارش کودک پرس ، شیراز از ۲۶ آبان ماه توسط حوزه هنری فارس، نگارخانه سروناز و اداره کل آموزش و پرورش میزبان برگزاری روزهای سیفژ بود که با عنوان جشنواره بچه های صلح برای اولین بار با رویکردی متفاوت در حوزه ی اکران فیلم کودک و نوجوان کار خود را اغاز نمود و تا یکم آذر ماه پایان یافت.

هدف اصلی ‪CIFEJ ارتقای تولید فیلم ها و رسانه های صوتی و تصویری است که از لحاظ فرهنگی، هنری و آموزشی، متنوع، آموزنده و در عین حال سرگرم کننده هستند و ویژه کودکان و نوجوانان طراحی شده اند. این روزها و اکران ها با هماهنگی محسن چینی فروشان دبیر کل این سازمان و همکاری مدیران سینمایی کودک همراه بود و فیلم های بسیار مناسبی از طرف دفتر سیفژ و نهادهای رسمی کودک و نوجوان در اختیار دبیرخانه ی اجرایی جشنواره بچه های صلح قرار گرفت.

 

 

مسئول برگزاری این برنامه گفت: آغاز به کار این روزها با مطالعه ی بیانیه چینی فروشان توسط الهام شیروانی و سخرانی محمد کرم الهی رئیس حوزه هنری فارس و حضور چهره های فرهنگی برتر شهر در ٢٦ آبان در هنر شهر آفتاب درباره کودکان و سینما اختصاص یافت.

مهگان فرهنگی اضافه کرد: جشن حضور عوامل پینوکیو، عامو سردار و رئیس علی با بچه ها در همان روز بعد از فیلم برگزار شد.

وی سپس به معرفی فیلم های اکران شده در این رویداد پرداخت و گفت: فیلم های پینوکیوعاموسرداری رئیس علی- سیدرضا صافی، ضربه فنی -غلامرضا رمضانی، پایان رویاها-محمد هلی طالبی، گنجشکک اشی مشی -وحید نیکخواه آزاد، توتول و راز صندوقچه .وحید گلستان، کودکان ابری-رضا فهیمی، سکوت سفید-یاسین فرخی، کشاورز و ربات، عبدالله علیمراد، بارون میاد جرجر-مهین جواهریان، بدون شرح -لیلا کسایی،وقتی که بچه بودم – مریم کشکولی نیا، راز آن درخت -معین صمدی، بچه گربه -شیوا صمدی، بزغاله های ابری-حمید کریمیان، کیمیاگر -مهدی خرمیان، ماه مهربان -نازنین سبحان سروندی، این هم پول ماهی-علی حسن خانی . مرتضی احمدوند، قصه های یک خطی – بهزاد فراهت و صبح بخیر اتو-لیلا کسایی به نمایش درآمدند؛ این در حالیست که کلیه اکران های فیلم ها اختصاص به سانس های دانش اموزی داشت.

 

 

فرهنگ به اکران برای مدارس و کودکان استثنایی نیز اشاره کرد و افزود: مدارس استثنایی ناحیه ۳ شیراز و برخی از مدارس ناحیه ٤ همراه با کادر مدرسه به تماشای فیلم ها نشستند و همراهی شهرداری برای انتقال دانش آموزان به سینما که از نکات مهم این روزهاست؛ نزدیک به ٢٥٠٠ دانش آموز در طی این روزها در سینماها و مدارس از برترین های سینمای کودک و نوجوان همراه با مباحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بهره بردند.

وی عنوان کرد: برگزاری کارگاه انیمیشن سازی، فیلم و تفکر و تحلیل فیلم نیز از مواردی بود که در طول این روزها برگزارشده بود.

 

این اکران ها در روز یک آذر با اکران عمومی و آزاد از فیلم های کوتاه برتر و انیمیشن در سالن زرد هنر شهر آفتاب به کار خود خاتمه داد.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار