موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
186571
۰۵ آذر ۱۳۹۷
مهرآوه شریفی‌نیا:

اسباب‌بازی مهم‌ترین رفیق کودک است

بازیگر سینما و تلویزیون در بازدید از چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از حضور فعال تولیدکنندگان ایرانی در این رویداد تمجید کرد و با اشاره به نقش مهم اسباب‌بازی در رشد و پرورش کودکان آرزو کرد که اسباب‌بازی‌های ارزان‌قیمت تولید داخل در دست‌رس تمام کودکان ایرانی قرار بگیرد.

به گزارش کودک پرس ، وی گفت: به نظرم اطلاع‌رسانی میدانی جشنواره مقداری ضعیف بوده، ولی خیلی اتفاق خوب و جالبی است. کانون پرورش فکری سال‌ها است کودکانی را تربیت می‌کند که نسل آینده‌ی فرهیختگان را تشکیل می‌دهند. من حتی فکر می‌کنم ای‌کاش این نمایشگاه دائمی باشد تا تاثیر آن در طول سال منعکس شود.

شریفی‌نیا در ادامه گفت: یک‌سری از اسباب‌بازی‌های کودکی‌ام را این‌جا دیدم و این تجدید خاطره جالب بود. برای مثال مادرم با ترازوی اعداد به من ریاضی درس می‌داد و این همیشه در ذهنم هست و یا با لگوهای ایرانی خانه‌سازی می‌کردم. خیلی خوب است که تولیدکنندگان ایرانیِ اسباب‌بازی داشته باشیم، چرا که بسیاری از کودکان قدرت خرید اسباب‌بازی‌های خارجی را ندارند. در نتیجه خیلی خوب است که ما بتوانیم اسباب‌بازی‌هایی مبتنی بر فرهنگ خودمان و هم‌تراز با اسباب‌بازی‌هایی که در کل دنیا وجود دارد را با قیمت مناسب تولید کنیم.

او ادامه داد: اسباب‌بازی‌ها خلاقیت کودکان را پرورش می‌دهند و باعث می‌شوند که آن‌ها کمی از موبایل و فضای مجازی فاصله بگیرند. کودکی خود من با کتاب و اسباب‌بازی‌های کانون پرورش فکری ساخته شد و فکر می‌کنم این موضوع به من کمک کرده است.

به گفته‌ی شریفی‌نیا بازی با اسباب‌بازی‌های مناسب حتی باعث رشد هوش کودکان می‌شود و از طریق بازی‌ها می‌توان استعدادهای بچه را کشف کرد و پرورش داد. حتی فکر می‌کنم مهم‌ترین رفیق کودک اسباب‌بازی او است. در دوران کودکی ما جنگ بود و خانه‌ی باربی و این چیزها وجود نداشت. این اسباب‌بازی‌هایی که من امروز در نمایشگاه می‌بینم اگر در دوران کودکی من بود، قطعا خوش‌حال می‌شدم. برای مثال این‌جا دیدم که پارک، خانه و قطار اسباب‌بازی ساخته‌اند و تمام این محصولاتِ زیبا ایرانی است.

او اظهار امیدواری کرد که قیمت این اسباب‌بازی‌ها هم به شکلی باشد که هر خانواده‌ای بتواند برای بچه‌اش تهیه کند و کودک هیچ‌وقت حسرت‌به‌دل بازی با اسباب‌بازی‌ها نماند. کودک در نتیجه‌ی همین بازی‌ها و با ایجاد یک اجتماع کوچک از اسباب‌بازی‌ها در اتاقش کم‌کم آموزش می‌بیند و مسئولیت‌پذیر می‌شود.

مهراوه شریفی‌نیا، گلاره عباسی، رویا میرعلمی و شرمین نادری ظهر روز ۲۸ آبان ۱۳۹۷ به همراه کودکان بی‌سرپرست، بیماران ایکتیوز و اعضای انجمن اهدای عضو از چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در کانون پرورش فکری بازدید کردند.

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تا ۲ آذر  در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان در خیابان حجاب تهران میزبان علاقه‌مندان است.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار