موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
186552
۰۵ آذر ۱۳۹۷

برگزاری چرخشی جشنواره ملی اسباب‌بازی در استان‌ها؛ پیشنهاد نماینده مجلس

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که جشنواره ملی اسباب‌بازی پس از تهران به صورت چرخشی در استان‌های دیگر کشور هم برگزار شود.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه ذوالقدر ضمن حضور در چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری، دسترسی مخاطبان بیش‌تر به تولیدات ارائه شده در این جشنواره را خواستار شد.

نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس تاکید کرد: با استانی شدن نمایشگاه اسباب‌بازی، علاوه بر دسترسی اقشار مختلف به این ابزار فرهنگی، تولیدکنندگان فرصت عرضه‌ی بیش‌تر و معرفی محصولات خود را خواهند یافت.

ذوالقدر که در این جشنواره به گفت‌وگو با تولیدکنندگان پرداخته بود درباره‌ی نگاه خود به این رویداد فرهنگی گفت: «حضور قشرهای مختلف اعم از خانواده‌ها، تولیدکنندگان و فروشندگان نشان از پویایی این جشنواره دارد. اما تصور می‌کنم این جشنواره باید به صورت فصلی در تهران برگزار شود و تعطیلات تابستان فرصت مناسبی برای حضور خانواده‌هاست.»

او خاطرنشان کرد: در عین حال اگر این نمایشگاه به صورت چرخشی در دیگر استان‌ها نیز برگزار شود، علاوه بر فراهم آوردن امکانات برای خانواده‌ها، به معرفی هر چه بیش‌تر تولیدکنندگان می‌انجامد.

فاطمه ذوالقدر که از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه دیدن کرد، به جای خالی اسباب‌بازی‌های مناسب برای کودکان کم‌توان اشاره کرد: «با توجه به نیاز این نوع مخاطبان تصور می‌کنم تولیداتی صورت نگرفته است. علاوه بر ضرورت وجود متخصصانی در این زمینه تصور می‌کنم هر کدام از تولیدکنندگان بتوانند بخشی از فعالیت خود را بر این موضوع متمرکز کنند تا با حضور والدین کودکان کم‌توان به چنین فضاهای نمایشگاهی، امکان خرید برای آنها نیز فراهم بیاید.»

وی به نقش انجمن تولیدکنندگان در هموار کردن این مشکل اشاره داشت: «اگرچه این انجمن فعالیت رسمی خود را به تازگی آغاز کرده است، اما این مساله می‌تواند جزو برنامه‌های قابل پی‌گیری این انجمن قرار گیرد.»

نماینده مجلس مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درباره‌ی حمایت‌هایی که از این تولیدات صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: «اگر تولیداتی در این زمینه صورت بگیرد قطعا حمایت‌هایی هم به وجود خواهد آمد. اسباب‌بازی‌هایی با هدف دسترسی کودکان کم‌توان می‌تواند مورد توجه و حمایت بهزیستی قرار بگیرد. دولت نیز از این دست‌آوردها حمایت خواهد کرد.»

گفتنی است در بخش تخصصی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی فرصتی برای حضور مسئولان دولتی فراهم آمده است تا دست‌آوردهای صنعت اسباب‌بازی به این مهمانان معرفی شود.

در این نمایشگاه بیش از ۱۳۰۰ اسباب‌بازی ایرانی به نمایش در آمده است.

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا ۲ آذر ۱۳۹۷ میزبان علاقه‌مندان است.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار