موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
186505
۰۳ آذر ۱۳۹۷
پوران درخشنده عنوان کرد؛

درخواست کارگردان سینما از هنرمندان به موضوع تربیت کودکان و نوجوانان در آثارشان

پوران درخشنده کارگردان سینما درباره اهمیت تاثیر این هنر به تربیت کودکان و نوجوانان اشاره کرد و از هنرمندان سینمایی خواست تا به موضوع تربیت کودکان و نوجوانان در آثارشان توجه بیشتری کنند.

به گزارش کودک پرس ، «پوران درخشنده» درباره اهمیت توجه به سینمای کودک و نوجوان در تربیت فرزندان کودک و نوجوان از خاستگاهی به اسم «خانواده» می‌آید، خانواده‌ای که باید مسیر و بستر رشد و آگاهی را فراهم کند و تاثیر اصلی را بر آینده فرزندانش دارد؛ اگر بچه‌ها در شرایط خوبی رشد نکنند و نگاه تربیتی درستی به آن‌ها وجود نداشته باشد، نمی‌ توانیم به نسل آینده امیدوار باشیم.
وی افزود: از آن‌جا که بچه‌ها برایم اهمیت ویژه‌ای دارند، در فیلم‌هایی که کار کرده‌ام و مورد علاقه‌ام بوده‌اند، بحث تربیتی برایم مهم بوده است.
درخشنده نگاه روان‌شناختی به کودک برای تربیت او را بسیار مهم دانست و افزود: داشتن نگاه درست به تربیت کودکان هم از جانب خانواده و هم از جانب معلم‌ها و مدرسه در آینده آن‌ها بسیار مهم و موثر است.

کارگردان «هیس دخترها فریاد نمی زنند» تاکید کرد: از آن‌جا که فیلم‌ و سینما می‌تواند در ایجاد یک نگاه درست موثر باشد، از مسیری که در این حرفه انتخاب کرده‌ام راضی هستم، چون فکر می‌کنم توجه به مساله تربیت و رشد کودکان آینده روشن‌تری برای آن‌ها رقم می‌زند.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره های سینمایی با موضوع کودک گفت: مثلا جشنواره رشد در ابتدای راه نقش خیلی مهمی را پایه‌ریزی و برنامه‌ریزی کرده بود اما متاسفانه سال‌ها این هدف به فراموشی سپرده شد ولی همچنان پایگاه و جایگاه مهمی است و برای رشد و تربیت فرزندان ما اهمیت دارد چون به نوعی رابط بین خانه، مدرسه و جامعه است.

 

درخشنده با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد، آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌ها باید این جایگاه را تقویت کنند و توجه جدی به آن داشته باشند، افزود: به نظر من به‌عنوان یک فیلم‌ساز اگر این موضوع جدی گرفته نشود، جشنواره رشد این جایگاه مهم را از دست می‌دهد.

 

این کارگردان سینما شناخت فیلم‌سازها و خرید فیلم‌های خوب و نمایش آن‌ها در مدارس را یکی از نتایج خوب برگزاری جشنواره رشد دانست و خاطرنشان کرد: لازم است در مدارس زنگی به اسم زنگ سینما داشته باشیم و فرصتی برای فیلم دیدن در جمع به کودکان بدهیم تا همراه یکدیگر فیلم را ببینند و به محتوای آن فکر کنند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار