186371
۰۱ آذر ۱۳۹۷
آلودگی هوا

معلولیت ذهنی کودکان بر اثر آلودگی هوا

نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان انگلیسی صورت گرفته نشان می‌دهد، معلولیت ذهنی در کودکان با میزان آلودگی هوا مرتبط است.

به گزارش کودک پرس ،تایج یک بررسی جدید که توسط محققان انگلیسی صورت گرفته نشان می‌دهد، معلولیت ذهنی در کودکان با میزان آلودگی هوا مرتبط است.

پژوهشگران این تحقیق اظهار داشتند: ناتوانی‌های فکری و معلولیت‌های ذهنی میان کودکانی که در مناطقی با سطح اجتماعی و اقتصادی ضعیف‌تر زندگی می‌کنند و بیشتر در معرض آلودگی هوا هستند، به مراتب شدّت بیشتری می‌گیرد.

گروهی از محققان، توانایی‌های کودکان را با توجه به میزان آلودگی هوا در محل سکونت آنها بررسی و تأیید کردند، قرارگیری در معرض هوای آلوده مانع پیشرفت شناختی می‌شود.

براساس مطالعه‌ای که توسط انجمن بهداشت عمومی انگلیس صورت گرفته و در مجله تحقیقات مربوط به معلولیت‌های ذهنی منتشر شده است، بچه‌های انگلیسی که در مناطق آلوده‌تر زندگی می‌کنند، دارای معلولیت‌های ذهنی بیشتر نسبت به هم‌سالان خود هستند که در مناطقی با هوای پاک یا کمتر آلوده زندگی می‌کنند.

این بررسی بیش از18 هزار کودک انگلیسی را تحت مطالعه قرار داده است.

اریک امرسون از دانشگاه سیدنی و محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: «نتایج این بررسی یک دلیل محکم دیگر به این که چرا باید آلودگی هوا کنترل شود، اضافه کرد؛ ما می‌دانیم که افراد دارای معلولیت فکری در انگلیس دارای سلامت ضعیف هستند و زودتر از‌آنچه که باید، می‌میرند».

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار