186326
۰۱ آذر ۱۳۹۷

لزوم میدان دادن به نسل نوجوان برای ترویج فرهنگ نورانی نماز

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: اجلاس استانی نماز، باید اجلاسی کاربردی باشد که بعد از برگزاری، آثار آن در جامعه ملموس باشد.

به گزارش کودک پرس ، دکتر ایرج حیدری در نشست شورای اقامه نماز استان هرمزگان با اشاره به پیام های سالانه مقام معظم رهبری به اجلاس های سراسری نماز، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در پیام های سالانه خود وظیفه خطیر و سنگین مسئولان را برای پیاده سازی فریضه مهم نماز در جامعه اسلامی یاد آوری می کنند.

 

وی افزود: پیام های سالانه مقام معظم رهبری یاد آور این موضوع است که قدم برداشتن برای ترویج فرهنگ نورانی نماز را به عنوان تکلیف بدانیم و به آن عمل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به در پیش بودن پنجمین اجلاس استانی نماز، تصریح کرد: اجلاس استانی نماز، باید  اجلاسی کاربردی باشد که بعد از برگزاری، آثار آن در جامعه ملموس باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: باید به ترویج فریضه نورانی نماز در بین نسل نوجوان و جوان جامعه بها داده شود و این نسل اثر گذار را با این فریضه نورانی بیش از پیش آشنا کنیم تا با آن انس بگیرند.

وی گفت: باید اثرات مثبت اقامه فریضه نورانی نماز در متن جامعه به ویژه در کاهش آسیب های اجتماعی بیش از پیش ملموس گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: فریضه نورانی نماز با پرورش روح و روان افراد همراه است و در صورت تعمیق این اعتقاد مهم دینی در جامعه بیش از پیش شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

حیدری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نورانی نماز در بین دانش آموزان و دانشجویان تصریح کرد: دانش آموزان و دانشجویان بخش مهمی از جمعیت جامعه هستند که باید با طرح های ابتکاری مختلف همچون مقاله نویسی در موضوع نماز تلاش کرد تا بیش از پیش با این فرهنگ نورانی آشنا شوند.

وی گفت: از مقالات برتری که در حوزه نماز توسط دانش آموزان و دانشجویان ارائه می گردد همزمان با برگزاری اجلاس استانی نماز تجلیل بعمل آید.

حیدری بیان داشت: باید با عمل خود در مسیر ترویج فرهنگ نورانی نماز قدم برداریم تا کارهای ما که در این زمینه صورت می گیرد اثر گذار باشد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت پویایی و نشاط مساجد و جذب جوانان، تصریح کرد: در اداره مساجد باید به جوانان و نوجوانان میدان داده شود و آنها را درگیر در امر مدیریت مساجد نمود تا با اجرای طرح های ابتکاری و ایده های نو در امر ترویج نماز نسل جوان بیشتری را جذب مساجد کنند.

وی گفت: ایجاد زیرساخت های لازم برای ترویج  فرهنگ نورانی نماز وظیفه حکومت اسلامی است و در این راه استانداری هرمزگان از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

حیدری گفت: فرمانداران نسبت به برگزاری اجلاس های شهرستانی نماز در شهرستان های استان با همکاری ستاد اقامه و دستگاه های اجرایی نماز برنامه ریزی  کنند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار