موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
186263
۰۱ آذر ۱۳۹۷
در همدان؛

مراسم تجلیل از دو هنرمند پیشکسوت در عرصه کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر بین‌المللی

روابط عمومی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اعلام کرد که در طی مراسم بزرگداشتی از زحمات چندین ساله دو هنرمند فعال در عرصه کودک و نوجوان، مریم سعادت و بهرام دوست قرین تقدیر خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اعلام کرده است این دوره از جشنواره با برگزاری دو بزرگداشت برای مریم سعادت، هنرمند نام آشنای عرصه تئاتر و سینمای کودک و نوجوان و بهرام دوست قرین؛ هنرمند فعال این عرصه خاتمه می‌یابد.

مریم سعادت بازیگر مطرح عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک لیسانس تئاتر عروسکی دریافت کرده است. و از سال 1346 تاکنون در زمینه بازیگری و عروسک‌گردانی فعالیت می‌کند.

او در فیلم‌هایی چون «عملیات مهدکودک»، «تارزن و تارزان»، «آب‌پریا»، «کتابفروشی هدهد»، «مدرسه مادربزرگ‌ها»، «قصه‌های تابه‌تا»، «ماجرای تقی جان»، «بازگشایی مدارس»، «بچه‌های عروسکی»، «خونه مادربزرگه» ایفای نقش کرده است.

از فعالیت‌های تئاتر مریم سعادت می‌توان به بازی در نمایش‌هایی همچون «تقدیربازان» به کارگردانی سیما تیرانداز، «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی» به کارگردانی علی رفیعی، کارگردانی و نویسندگی نمایش عروسکی «کنسرت حشرات» و … اشاره کرد.

جدیدترین فعالیت این هنرمند نام آشنا در عرصه تئاتر، صدا پیشگی در نمایش عروسکی «پسر جنگل» به کارگردانی رامین کهن بود که شهریورماه امسال در قالب هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

 دیگر بزرگداشتی که در این دوره از جشنواره برگزار می شود به بهرام دوست‌قرین، هنرمند جوان تئاتر همدان اختصاص دارد. او فعالیت جدی هنری خود را سال 1365، با ورود به انجمن سینمای جوان و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد و سپس سال 1367 دوره کلاس نمایش عروسکی را گذراند و به گروه «جی جی وی جی» و بازی در چندین سریال عروسکی و چندین نمایش عروسکی این راه را ادامه داد تا در نهایت گروه نمایشی «سارا» را بنیان گذارد.

نخستین نمایشی که بهرام دوست قرین در مقام کارگردان روی صحنه برد، «دیوسیاه» نوشته عباس دوست قرین بود که در سال 1369 در تالار فجر همدان اجرا شد.

او در این سال‌ها نمایش‌هایی همچون «افسانه کلاغ»، «حسن کچل»، «فصل شقایق ها»، «لک لک پا شکسته»، «روباه دم بریده»، «پاییزتر از برگ‌های فصل» نوشته اصغر فکوری، «الف ب پ تنبل»، «مرد فرنگی سیاه‌‌زنگی»، «روز قشنگ سارا»، «رنگ رنگ نقاشی»، «درسی برای مینا»، «خورشید زیبا»، «خاله سوسکه»، « هاجر (سلام‌الله علیها)» و … اشاره کرد.

او علاوه بر دریافت لوح سپاس یونیسف در سال 1378، تا‌کنون در دوره های مختلف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شرکت و جوایز متعددی را دریافت کرده است.

مراسم بزرگداشت این دو هنرمند در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار