186131
۳۰ آبان ۱۳۹۷
جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛

۲ نمایش خیابانی با موضوع کودک و حقوق شهروندی اجرا می‌شود

داور هیات انتخاب تئاتر خیابانی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: در این بخش از میان آثار معرفی شده ۲ اثر با موضوع کودک و حقوق شهروندی و مابقی آثار با موضوعات مختلف انتخاب و اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مهدی قلعه اظهار داشت: بخش انتخاب آثار 9 نمایش خیابانی برای اجرا در جشنواره بیست و پنجم به بخش مسابقه معرفی کرده است.
وی ملاک انتخاب آثار را کیفیت اجرای نمایش ها اعلام و اضافه کرد: داوران بخش خیابانی در انتخاب آثار سعی کردند نمایش هایی که بیشتر با موضوع کودکان همخوانی داشته باشد را برگزینند.

قلعه از مهمترین مشکلات در انتخاب آثار خبابانی را ارسال آثار به صورت فیلم دانست و افزود: اگر شرایطی برای اجرای زنده نمایش ها فراهم شود، انتخاب آثار عادلانه تر شده و آثار با کیفیت تری به جشنواره می آیند.

این داور جشنواره با بیان اینکه 25 سال از عمر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان می‌گذرد، گفت: این رویداد بزرگ با موفقیت‌ها و مشکلاتی همراه بوده و لازم است پس از پایان جشنواره، خانه تئاتر آسیب شناسی کرده تامشکلات رفع شود.
وی اضافه کرد: این جشنواره حامل پیام صلح، دوستی و احترام به حقوق کودکان و ترویج آن به همه جهانیان است و تلاش کردیم در انتخاب آثار به این مولفه ها توجه بیشتری شود.

 

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک و حقوق اجتماعی و کودک و حقوق شهروندی» از 28 آبان ماه تا چهارم آذرماه به دبیری مریم کاظمی در شهر تاریخی همدان در حال برگزاری است.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار