185414
۲۱ آبان ۱۳۹۷

۳۵۰ کودک تارک و بازمانده از تحصیل در کردستان شناسایی شدند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری ۳۵۰ کودک تارک و بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی شناسایی شدند که مقدمات ادامه تحصیل آنها انجام شده است.

به گزارش کودک پرس ، صدیقه عبداللهی اظهار داشت: در حال حاضر پوشش واقعی کودکان لازم التعلیم در این استان 99.7 درصد است.
وی با بیان اینکه بیشترین آمار دانش آموزان تارک و بازمانده از تحصیل را دختران تشکیل می دهند، افزود: با تلاش های انجام شده، 234 نفر از این افراد اینک در کلاس های درس حضور دارند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: از 116 کودک باقی مانده که هنوز موفق به جذب آنان در مدارس نشده ایم تعدادی آموزش پذیر نبوده بلکه تربیت پذیر هستند و باید تحت نظر بهزیستی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تعداد دیگری از این دانش آموزان دارای بیماری صعب العلاج بوده و یا از توان ذهنی بسیار پایینی برخوردارند که توان رفتن به مدرسه ندارند، یادآور شد: تعداد دیگری از این دانش آموزان به سایر شهرها و استان های کشور مهاجرت کرده اند.
عبداللهی اضافه کرد: تعداد دیگری از دانش آموزان در استان هستند که بی سرپرست و یا بدسرپرست بوده و بدلایل مختلف یا رغبتی برای ورود به مدرسه ندارند و یا اینکه در نیمه راه از صحنه تعلیم و تربیت جدا می شوند.

وی فقر فرهنگی و اقتصادی را یکی از مهمترین علل ترک تحصیل دانش آموزان دانست و گفت: کودکان و نوجوانان زیادی هستند که بدلیل فقر و تنگدستی والدین خود و یا سنت های قدیمی حاکم بر خانواده ها از چرخه تعلیم و تربیت باز می مانند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: در میان کودکان بازمانده و تارک از تحصیل استان تعدادی از دختران پایه ششم وجود دارند که سنت های قدیمی آنان را مجبور به ازدواج زودهنگام و ترک تحصیل می کند.

وی با بیان اینکه در راستای جذب دانش آموزان بازمانده و تارک از تحصیل اقدامات لازم انجام خواهد شد، یادآور شد: در راستای جبران عقب ماندگی این دانش آموزان از کلاس های درس، کلاس های جبرانی تقویتی خارج از ساعت رسمی مدرسه برای شان گذاشته می شود.
عبداللهی از تمام ارگان ها از جمله فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها خواست از پتانسیل ها و ظرفیت ها برای جذب دانش آموزان تارک و بازمانده از تحصیل استفاده کرده و با برگزاری کلاس های مشاوره برای خانواده ها آنان را به ادامه تحصیل فرزندانشان ترغیب کنند.

در سال تحصیلی جاری (98 – 97) 290 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و 800 مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل می کنند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار