موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
184031
۱۰ آبان ۱۳۹۷

انتشار شماره‌های جدید «شاهد نوجوان» و «شاهدکودک»

یکصد و شصت و دومین شماره نشریه «شاهد نوجوان» و یکصد و پنجاه و چهارمین شماره ماهنامه «شاهد کودک» منتشر شدند.

به گزارش کودک پرس ، جدیدترین شماره ماهنامه شاهد نوجوان حاوی مطالبی چون «دوستی جاودانه»، «حاج یونس»، «سرزمین مردمان غیور؛ سفری به کردستان»، «علم روز دنیا»، «حساب به دینار، بخشش به خروار»، «وقت بازی»، «دزدها»، «نخستین مسجد مدرن ایران»، «نوشته روی دیوار»، «نماز بدون مهر»، «مردان آتش»، «مردان صبر و استقامت»، «چرا نماز اول وقت»، «داستان مصور»، «زباله؛ خوب یا بد»، «پرستوها»، «مهارت‌های زندگی»، «منطقه ممنوعه»، «داستان طنز دفاع»، «شعر خداوند» و «امام سجاد (علیه‌السلام)» است.

در مطلب «مردان صبر و استقامت» خاطره‌ای از شهید «محمدحسن شریف قنوتی» می‌خوانیم: «شیخ صبر زیادی داشت. وقتی که انبوه شهدا را به مسجد جامع می‌آوردند تا به آبادان و شهرهای دیگر ببرند، روحیه رزمندگان تضعیف می‌شد و از طرفی خیانت بنی صدر (رییس جمهور آن موقع) هم مضاف بر علت می‌شد. آن‌ها می‌گفتند: حالا که ما پشتیبان نداریم، ماندنمان در شهر برای چیست؟ مقاومتمان برای چیست؟ در این هنگام شیخ آنها را دلداری می‌داد و می‌گفت: شما برای خدا می‌جنگید. کسی که برای خدا می‌جنگد هیچ گاه مأیوس نمی‌شود چون هدفش اسلام است. شیخ یک شخصیت قرآنی داشت. در مواقع بحرانی سعی می‌کرد خونسردی خود را حفظ کند و بچه‌ها را به نحو احسن هدایت کند. در حالات سخت و بحرانی به نماز پناه می‌برد. همیشه با خدا در مناجات بود و از او کمک می‌طلبید.»
یکصد و شصت و دومین شماره از ماهنامه شاهد نوجوان به مدیرمسئولی محبوب شهبازی، سردبیری رضا حاجی آبادی و دبیری تحریریه بهنام زنگی به چاپ رسیده است.

شاهد کودک نیز با مطالبی چون «سلام بر حسین» سروده مصطفی میرزایی و تصویرگری سمیه سادات شفیعی، «گربه چاقه، موش لاغره»، «دوست من، مسواک!»، «پهلوان پنبه»، «کتاب؛ یار مهربان»، «فیل کوچولوی مهربان»، «پیچ پیچو»، «چسبونک بازی»، «روز دانش‌آموز مبارک»، «نقاش کوچولو»، «دوری از خطر» و «کودک موفق» است.

تازه‌ترین شماره شاهد کودک مزین به تصویر شهید خردسال حادثه تروریستی اهواز «شهید محمدطاها اقدامی» است که در 28 صفحه منتشر شده است.
در شعر «سلام بر حسین» می‌خوانیم: «رو گنبد طلایی/ کبوتری نشسته/ با حرفای فراوون/ اما دلش شکسته/ می گه چهل روزِ پیش/ در صحرای کربلا/ امام و یاران او/ رفتند به سوی خدا/ اما حسین شجاع بود/ دلیر و مرد میدان/ مثل یه شیر می‌جنگید/ با همه دشمنان/ زیارت کربلا/ فراموشم نمی شه/ آخه امام حسین رو/ دوسش دارم همیشه».

یکصد و پنجاه و چهارمین شماره ماهنامه «شاهد کودک» به مدیرمسئولی محبوب شهبازی، سردبیری یوسف قدیانی، دبیری تحریریه فریبا حداد و مدیریت اجرایی زهرا خسروی به چاپ رسیده است.

 

 

 

منبع: ایثار

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار