182863
۰۲ آبان ۱۳۹۷
مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان:

حضور پرشور نوجوان در تپه نورالشهدای گرگان نشانگر جاذبه بی‌حد و حصر شهداست

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان گفت: حضور پرشور کودکان مدارس ابتدایی و دبیرستان در تپه نورالشهدا نشانگر جاذبه بی حد و حصر شهداست و ما وظیفه داریم که در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌‌های آینده همت کنیم.

به گزارش کودک پرس ، امیر سرتیپ دوم ستاد «محمد غفاری» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ پیاده گرگان با سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار امیر «محمد غفاری» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ پیاده گرگان اظهار داشت: کار در این مجموعه ارزشمند بسیار خطیر و دشوار است و حضور پرشور کودکان، نوجوانان، جوانان و زائرین بیشمار در این فضای معنوی و ارزشی ظرفیت بالایی را برای ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در استان ایجاد کرده که باید بهره کافی از این ظرفیت را ببریم.

وی افزود: در این راستا هم افزایی، همدلی و همراهی همه مسئولان و مدیران دلسوز و به طور خاص فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی بسیار ضروری است و مجموعه لشکر ۳۰ و رده‌های آجا در استان نیز در این راه ارزشمند از هیچ مساعدتی دریغ نخواهند کرد.

در ادامه سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: دفاع مقدس سراسر اخلاص و خدا باوری بود و با این اتکا امورات آن پیش رفت. شهدای گمنام بی هیچ نام و نشان و عنوانی، دارای جذابیت نامحدودی هستند که قابل قیاس با هیچ ملاک و معیار دنیوی نیست و حضور پرشور کودکان مدارس ابتدایی و دبیرستان در تپه نورالشهدا نشانگر جاذبه بی حد و حصر شهداست و ما وظیفه داریم که در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده همت کنیم و این مرکز فرهنگی دفاع مقدس را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

 

وی افزود: فرماندهان ارشد استان باید موضوع ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس را به طور جدی مطالبه‌گری کنند و این مهم فقط به عهده اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان نیست و در همه جلسات مهم با مدیران ارشد استانی این موضوع مهم مطرح و پیگیری شود و حساسیت موضوع و ضرورت ساخت مرکز فرهنگی از مسئولین مطالبه جدی شود.

سردار ملک در خصوص دانشنامه استانی دفاع مقدس گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس نیز با همت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در حال تدوین است که نیاز به حمایت‌های همه جانبه استانی دارد فرصت کمی برای انجام این کارهای مهم و ضروری داریم لذا در این فرصت اندک باید همت و تلاش صد چندانی بکنیم و تمام قد وارد میدان بشویم و کارها را به انجام برسانیم.

 

 

وی بیان داشت: اولویت اصلی ما ساخت مرکز فرهنگی و تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس است لازم است تاریخ شفاهی رزمندگان لشکر ۳۰ از دوران دفاع مقدس در قالب مصاحبه، عملیاتی شود و تاریخ شفاهی رزمندگان لشکر ۳۰ باید احصا شود.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار