موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
182853
۰۲ آبان ۱۳۹۷
تاریخی بیان کرد:

خدمات‌رسانی دانش‌آموزان ایرانی به زوار نوجوان اربعین/ توزیع ۲۰ هزار اقلام فرهنگی در مسیر راهپیمایی

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های اربعین و ۱۳ آبان این مرکز به خدمات‌رسانی ۵۰۰ دانش‌آموز ایرانی به زوار نوجوان اربعین در طول مسیر اشاره کرد و گفت: در طول مسیر پیاده‌روی ۲۰ هزار اقلام فرهنگی با رویکرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بین نوجوانان زائر توزیع می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، نشست خبری تشریح ویژه‌برنامه‌های اربعین حسینی و ۱۳ آبان‌ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان صبح امروز شنبه یکم آبان‌‌ماه با حضور حسین تاریخی، دبیرکل این اتحادیه، برگزار شد.

تاریخی در ابتدای این نشست ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های اربعین حسینی دانش‌آموزان، گفت: هر ساله بخش زیادی از مردم با نزدیک شدن به اربعین حسینی راهی کشور عراق می‌شوند و در این راهپیمایی باشکوه و با عظمت شرکت می‌کنند. بخشی از این افراد جوانان و نوجوانان دانش‌آموزی هستند که توانسته‌اند اتفاقات مبارک و خیری را در این مسیر رقم بزنند.

وی افزود: حضور قشر جوان و دانش‌آموز در این مسیر به دلایل اتفاقات آموزشی محدودیت‌هایی را به همراه دارد؛ لذا تلاش کردیم تا دانش‌آموزانی که امکان حضور در این راهپیمایی را دارند مدیریت کنیم. بر همین اساس برنامه خاصی را برای اعزام دانش‌آموزان نداریم و سعی کردیم افرادی را که با مسئولیت خانواده خود به این مسیر اعزام می‌شوند و امکان حضور دارند سازماندهی و همراهی کنیم.

 

نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در مسیر پیاده‌روی اربعین

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در ادامه با تأکید بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در مسیر پیاده‌روی اربعین گفت: امسال خدمات‌دهی کمتری داریم و می‌کوشیم تا در این عرصه برای دانش‌آموزان نقش‌آفرینی و تأثیر بیشتری داشته باشم. بر همین اساس در سال جاری بخشی از این دانش‌اموزان میزبان زوار اربعین در مبادی مرزی و در مسیر پیاده‌روی هستند. در این حرکت نوجوانان ایرانی و عراقی به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

را‌ه‌اندازی کمپین نذر قدم‌های زینب(سلام‌الله علیها)

تاریخی تصریح کرد: در حوزه دختران کمپین «نذر قدم‌های زینب(سلام‌الله علیها)»، را راه‌اندازی کرده‌ایم. در این کمپین دختران علاقه‌مند هدایایی را به صورت معنوی و مادی تهیه کرده‌اند و در اختیار زوار اربعین قرار می‌دهند. همچنین طرح خادم‌یاران حسینی هم هست که در آن کمک‌ به سالمندان، بهداشت مسیر و برپایی نماز جماعت انجام می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی موکب سیار، اظهار کرد: این موکب با حضور صد دانش‌آموز در طول مسیر حرکت خدمات ویژه‌ای را از جمله اهدای هدیه‌های فرهنگی به نوجوانان عراقی و زوار اربعین ارائه می‌دهد. مقدمات نحوه ارتباط با زوار خارجی سایر کشورها هم فراهم شده است و در این طرح دانش‌آموزان ایرانی با زبان‌های مختلف، مبانی قیام عاشورا و حماسه حسینی آشنا می‌شوند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در ادامه با اشاره به راه‌اندازی کمپین «زیارت نیابتی برای رفیق همکلاسی‌ام»، گفت: در این کمپین زوار جوانی که به کربلا و نجف مشرف می‌شوند و در مسیر پیاده‌روی قرار می‌گیرند به نیابت از دانش‌آموزان شهید و همکلاسی‌های خود زیارت و سلامی را خواهند داشت.

 

باشگاه ضد ‌صهیونیسم در طول مسیر پیاده‌روی

تاریخی از توزیع ۲۰ هزار اقلام فرهنگی با رویکرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خبر داد و افزود: این بسته‌ها نیز بین نوجوانان زائر توزیع می‌شود. محور بعدی فعالیت‌های ما باشگاه ضد ‌صهیونیسم در طول مسیر پیاده‌روی است. همچنین همکاری با مبلغان و اعزام مبلغان دانش‌آموز هم انجام می‌شود که در طول مسیر پاسخگوی پرسش‌ها و مسائل دینی و شبهات آن‌ها هستند.

وی ادامه داد: برنامه دیگر میزبانی از زوار امام حسین(علیه‌السلام) در موکب‌های هیئت انصارالمهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) است که در ۶ موکب به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند. این موکب‌ها از سوی استان مرکزی، همدان، کرماشاه، کرمان، ایلام و سیستان و بلوچستان برپا شده است و در آن‌ها غذا، پذیرایی و اسکان موقت پیش‌بینی شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: همچنین در تلاش هستیم که روز جمعه ساعت ۹ صبح و دوشنبه ۸ صبح در نجف و کربلا اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان تجمع کنند. پیش‌بینی می‌شود تا این تاریخ ۵ هزار دانش‌آموزان به عنوان خادم در این فعالیت‌ها حضور یابند. در این برنامه‌ها تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان مشارکت‌ و ارائه خدمت و حضور در عرصه‌های بین‌المللی را تجربه و در آن‌ها نقش‌آفرینی کنند؛ یک موکب در مرز مهران با همکاری بنیاد کرمات امام رضا(علیه‌السلام) و همچنین موکبی در عمود ۲۰-۱۱ و ۱۳-۲۳ در نجف و کربلا به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی در ادامه به برنامه‌‌های این انجمن برای ۱۳ آبان پرداخت و گفت: امسال این روز مصادف با آغاز فصل جدیدی از تحریم‌های آمریکا علیه کشور ماست و بر همین اساس برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که در این ایام انجام خواهد شد. از جمله جشنواره «پنبه‌دانه» است که در آن دانش‌اموزان با تولید عروسک‌ها و ماکت‌هایی به موضوع استکبار می‌پردازند. این آثار در روز ۱۳ آبان به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.

 

برگزاری عصرانه فیلم

وی ادامه داد: برگزاری عصرگاهی فیلم با نمایش فیلم‌هایی با موضوع استکبار و استکبار‌ستیزی برنامه دیگری در این ایام خواهد بود. همچنین نمایش یک مستند ضد استکبار در مدارس از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است. مسابقه روزنامه‌دیواری و حضور دانش‌‌‌آموزان در مراسم روز ۱۳ آبان که امسال به صورت تجمع انجام خواهد شد از دیگر برنامه‌ها در این روز است.

تاریخی اضافه کرد: در مسیرهای این تجمع غرفه‌های ویژه‌ای را برای نمایش جنایت‌های استکبار برپا خواهیم کرد. همچنین در این ایام دبیرخانه ضد استکباری با محوریت استان بوشهر فعال شده است و کارها و فعالیت‌های ویژه‌ای را در این ایام شروع کرده‌ایم.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار