182809
۰۲ آبان ۱۳۹۷

سوگواره تعزیه فرهنگ عاشورا را به نسل جوان منتقل می‌کند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت گفت: سوگواره تعزیه هنری است که فرهنگ عاشورا، مفاهیم عمیق ایثار و شهادت و بخش مهمی از هویت دینی را به نسل جوان و نوجوان منتقل می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، «محمدرضا منصوری» در آیین اختتامیه چهارمین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه در حسینیه شهدای پرندک، افزود: شور و شعور حسینی اقتدار ایران اسلامی را در تمام دنیا به نمایش گذاشته است.
وی ادامه داد: فرهنگ عاشورایی در دوران هشت سال دفاع مقدس توانست شرایطی فراهم کند که ملت ایران در برابر ظلم سرافراز شود.
فرماندار زرندیه نیز در این آیین گفت: زرندیه یکی از پایگاه های باسابقه در برگزاری سوگواره تعزیه ناست و باید این داشته فرهنگی با کمک دستگاه های متولی حمایت و توسعه یابد.
«هادی فدایی» افزود: آیین تعزیه و شبیه خوانی در قلب و جان مردم جای دارد و پیاده روی اربعین نمونه بارزی از عشق و ارادت ملت ایران به خاندان عصمت و طهارت است.

امام جمعه پرندک نیز در این آیین گفت: فرهنگ عاشورا عمق وجود مسلمانان جهان نقش بسته است و دنیا هر سال نظاره گر عظمت فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی است.

وی اظهار داشت: دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) امسال در پیاده روی اربعین حماسه ای دیگر خواهند ساخت و حضور میلیونی ملت شریف ایران در این راهپیمایی عظیم نقشه های دشمنان را برای همیشه خنثی خواهد کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه نیز گفت:دبیرخانه چهارمین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه با حضور انجمن تعزیه شهرستان از 2 ماه قبل در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه تشکیل شد.

«احمد جوانمرد» افزود: در چهارمین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه، هشت گروه از شهرهای پرندک، مامونیه، زاویه، منطقه آسیابک، خورشید آباد، روستای پیک و امیرآباد در پنج شب به اجرای برنامه پرداختند.

وی گفت: داوری این رخداد فرهنگی را سه نفر از داوران کشوری تعزیه بر عهده داشتند که نفرات برتر بخش های موسیقی، شهادت خوان، موافق خوان، امام خوان، زنانه خوان، طفل خوان و مخالف خوان را انتخاب کردند.

شهرستان زرندیه به مرکزیت شهر مامونیه با جمیعت 64 هزار نفر از شهرستان های استان مرکزی است.

 

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار