182593
۰۱ آبان ۱۳۹۷
کاشف و مربی دارنده ۶ مدال طلا مسابقات شنا:

“شاهین ایزدیار”نتیجه کار مشهدی هاست

این مژده را بدهم که اکنون نوجوان ۱۲ ساله‌ای به نام ابوالفضل ظریف را داریم که در سال‌های آینده خیلی بیشتر از او خواهید شنید. این نوجوان آینده‌ای بسیار روشن در انتظارش است و تنها کسی در ایران است که می‌تواند رکوردهای شاهین را بزند.اینها حرفهای مربی شاهین ایزدیار دارنده شش مدال طلای مسابقات پاراآسیایست.

به گزارش کودک پرس ، بدون شک در رقم خوردن عنوان سومی مسابقات پاراآسیای ۲۰۱۸ جاکارتا ۶ مدال طلای شاهین ایزدیار نقش اساسی داشت. حال در کشف و پرورش این نابغه ایرانی قطعاً عواملی تأثیرگذار بوده اند که یکی از مهم ترین این عوامل مربی با سابقه اما گمنام تیم شنای جانبازان و معلولین کشورمان یعنی مهدی ضیایی است.

ضیایی که حدوداً از سال ۸۴ وارد عرصه مربیگری در سطح استان شد، دیری نپایید که توانست سکان هدایت تیم ملی را در دست بگیرد. با این مربی کار کشته که کاشف فلپس ایرانی بوده گفت و گویی کرده ایم که در ادامه می خوانید.

*صید شاهین

سرمربی تیم ملی شنای جانبازان و معلولان کشورمان در مورد چگونگی کشف شاهین ایزدیار تصریح کرد: حدود ۱۱ سال پیش بود وی را به خاطر درخشش در مسابقات کشوری با وجود سن کمی که داشت به اردوی تیم ملی در مشهد دعوت کردم. آن زمان شاهین ۱۴ سال داشت و در عین نوجوانی انگیزه زیادی در تمرینات از خود نشان می داد. پس از مشاهده استعدادهای وی با توجه به اینکه محل سکونتش در کرج بود پس از مشورت با خوانواده اش تصمیم براین شد تا به مشهد نقل مکان بدهند تا به طور کامل بتوانیم وی را زیر نظر داشته باشیم.

*شاهین نتیجه کار مشهدی هاست

ضیایی در مورد چگونگی پیشرفت شاهین پس از آمدن به مشهد گفت: به واقع امکاناتی که در استان خراسان و بخصوص مشهد برای ورزش جانبازان و معلولان فراهم است در هیچ جای کشور دیده نشود و این را باید مدیون هیئت ورزش جانبازان و رئیس این هیئت یعنی آقای هادی رضایی عزیز باشیم که زحمت های زیادی برای ورزش جانبازان وعلولان می کشند و ثمره ان نیز حضور و مدال آوری ورزشکاران خراسانی در مسابقات پارالمپیک و پاراآسیایی است. شاهین هم پس از نقل مکان به مشهد به صورت جدی به تمرین پرداخت و انصافا از لحاظ امکانات هیچ چیزی مسئولان برایش کم نگذاشتند- البته امکانات برای همه ملی پوشان بود- به واقع ایزدیار و افتخارات و مدال های رنگارنگی که در المپیک کسب کرده علاوه بر استعداد ذاتی خودش حاصل یک کار تیمی است که سالیان سال با برنامه به پرورش این نابغه در مشهد پرداخته است؛ ایزدیار نتیجه کار و زحمت مشهدی هاست.

*سختگیرهستم و به نظم اهمیت می دهم

مربی مشهدی تیم ملی شنای جانبازان و معلولین کشورمان در خصوص شیوه کارش نیز اذعان داشت: بیش از هر چیز به نظم و انضباط اهمیت می دهم و  خارج از تمرین نیزپیگیر شاگردانم هستم و حتی در مسافرت هایی که با خانواده شان می روند جویای کارهاییشان هستم همچنین همواره تلاش می کنم تا نوجوانان و جوانان و استعدادهای این ورزش را شناسایی و پرورش دهم. همین جا باید با افتخار عرض کردم که خراسان رضوی نخستین استانی است که ۱۰ سال پیش هیئت جانبازان و معلولانش شروع به شناسایی استعدادها نه تنها در رشته شنا بلکه در تمامی رشته های ورزشی جانبازان و معلولین پرداخت که خدارا شکر در این راه موفق بوده است. به عنوان مثال در گوانگجوی چین ۶ ورزشکار در رشته شنا اعزامی داشتیم که ۴ ورزشکار مشهدی بودند که بنده هم به عنوان مربی در کنارشان بودم. یا در کره ۸ ورزشکار در رشته شنا حضور داشتند که ۶ تای آنها مشهدی بودند. امسال هم در جاکارتا ۴ ورزشکار در رشته شنا داشتیم که دو شناگر آن ها از مشهد بودند که البته این شناگران مدال های متعددی برای کاروان ایران در این سال ها کسب کرده اند.

*هدفمان با شاهین نوک قله است

مهدی ضیایی درباره رابطه اش با شاهین ایزدیار و همچنین برنامه اش برای آینده گفت: با شاهین رابطه خیلی نزدیکی داریم و در همه این سال ها که در مشهد بوده است همواره چه در تمرینات و چه خارج از تمرینات با هم در ارتباط هستیم. اکنون نیز پس از کسب ۶ طلای پاراآسیایی جاکارتا هدفمان کسب مدال در پارالمپیک است که این اوج هدف و صعود به نوک قله می باشد که از همین حالا استارتش را زده ایم و امیدواریم شرایط طوری پیش رود که به هدفمان برسیم.

*شاهینی دیگر در راه است

وی در مورد اینکه آیا شاهین رقیبی هم در اردوی تیم ملی دارد نیز تصریح کرد: این مژده را بدهم که اکنون نوجوان ۱۲ ساله ای به نام ابوالفضل ظریف را داریم که در سال های آینده خیلی بیشتر از او خواهید شنید. این نوجوان آینده ای بسیار روشن در انتظارش است و تنها کسی در ایران است که می تواند رکوردهای شاهین را بزند و در سالهای آتی جانشین شایسته ای برای ایزدیار خواهد بود. از همین حالا برنامه چهار و هشت ساله برایش در نظر گرفته ایم و بسیار امیدوار به درخشش ظریف در آینده خواهیم بود.

*عوامل پشت صحنه ۶ طلای فلپس ایرانی

مهدی ضیایی در پایان تشکر ویژه کرد از کسانی که پشت صحنه مدال های رنگارنگ شاهین نقش آفرینی می کردند. وی قدردانی کرد از آقای خسروی وفا؛ ریاست کمیته ملی پارالمپیک، دکتر صمیمی؛ ریاست فدراسیون جانبازان ومعلولین، بزرگمرد ورزش جانبازان و معلولین استان آقای هادی رضایی، آقای مشتاق؛ ریاست هیئت شنا، آقای سعادتمند؛ مربی بدنساز شاهین، دکتر صابر مهری روانشناس شاهین، فرشید شخصی؛ ماساژر ایزدیار، اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی بخصوص دکتر عطلرزاده، دکتر سردار، دکتر فتحی و دکتر قهرمانی، آقای فتاحی؛ مدیر کل جدید تربیت بدنی که پاداش خوبی به مدال آوران اهدا کردند و همچنین همسرشان که همواره با دوری و نبود وی در کنار خانواده ساخته اند.

منبع: قدس آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار