182521
۳۰ مهر ۱۳۹۷
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد؛

لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا به کودکان قبل از پیاده‌روی اربعین

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا به کودکان قبل از مراسم پیاده‌روی اربعین توصیه‌هایی را به والدین ارائه داد.

به گزارش کودک پرس ، پرویز طباطبایی، فوق‌تخصص عفونی کودکان ر ارتباط با نکات بهداشتی که والدین برای پیشگیری از ابتلا به بیماری فرزندانشان قبل از مراسم پیاده‌روی اربعین باید رعایت کنند،‌ اظهار داشت: شست‌وشوی مرتب و دقیق دست‌ها امری بسیار ضروری است چرا که عدم رعایت این مسئله می‌تواند سبب مشکلات تنفسی و گوارشی برای کودکان شود.

وی با بیان اینکه کودکان بیشتر از بزرگسالان مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی هستند،‌گفت: والدین علاوه بر شست‌وشو و ضدعفونی دستان خود باید نسبت به اهتمام این مسئله در کودکان نیز دقت لازم را داشته باشند.همچنین از افرادی که مبتلا به عفونت‌های تنفسی و گوارشی هستند دور بمانند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: والدین باید ماسک همراه داشته و در صورت لزوم علاوه بر استفاده خود آن را برای کودکان نیز مورد استفاده قرار دهند،‌همچنین همراه داشتن شربت و شیاف استامینوفن در هنگام سفر ضروری است و همراه داشتن پمادهای مربوط به رفع عرق‌سوز شدن نیز نباید از نظر والدین مورد غفلت واقع شود.

طباطبایی با تأکید بر ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کودکان قبل از شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین خاطرنشان کرد: همچنین کودکان باید برنامه واکسیناسیون خود تا قبل از 6 سالگی را کامل کنند تا در معرض بیماری‌های مختلف قرار نگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه کودکان نسبت به والدین زودتر خسته و گرسنه می‌شوند، گفت: ظرف غذا که بتوان در آن را محکم بست نیز همراه داشتنش برای والدین توصیه می‌شود چرا که این مسئله می‌تواند هنگام سفر مؤثر واقع شود و والدین می‌توانند غذای کودک را در آن نگهداری کنند. همچنین والدین باید استفاده از آب‌های آشامیدنی بهداشتی را مدنظر قرار داده و هر آبیکه نسبت به سلامت آن شک داشته باشند را نه خود و نه فرزندانشان استفاده نکنند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار