182465
۳۰ مهر ۱۳۹۷
در لندن؛

موفقیت و برتری دانش‌آموزان نخبه ایرانی در مسابقات جهانی ریاضی انگلیس

مسابقات جهانی ریاضی «دبلیو ام سی» در انگلیس با موفقیت و برتری دانش‌آموزان ایرانی به پایان رسید.

به گزارش کودک پرس ، «مصطفی نوری» مدیر خانه ریاضی تهران در آخرین روز از برگزاری مسابقات جهانی ریاضی «دبلیو ام سی» گفت: 51 دانش‌آموز نخبه ایرانی از سراسر کشور طی فرایندی انتخاب شدند و امسال در مسابقات «دبلیو ام سی» انگلیس شرکت کردند.
وی افزود: این مسابقات در شش کشور به‌صورت هم‌زمان برگزار شد و دانش آموزان ایرانی از تمام رده‌های سنی در انگلیس شرکت کردند.
نوری با اشاره به اینکه در این مسابقات دانش آموزان از کشورهای آمریکا، بلغارستان، هندوستان و استرالیا شرکت کرده بودند گفت: تیم جمهوری اسلامی ایران با توجه به تعداد مدال‌ها موفق شد عنوان قهرمانی را کسب کند.

مدیر خانه ریاضی شهر تهران توضیح داد: دانش آموزان ایرانی توانستند 30 مدال طلا، 38 مدال نقره و 39 مدال برنز، 3 جام فردی و 8 مدال اورال را کسب کنند. همچنین 13 نفر برای شرکت در اردوی تابستانی مرحله دوم نهایی مسابقات انتخاب شدند که سال آینده در دانشگاه ملبورن استرالیا برگزار خواهد شد.

دانش آموزان شرکت‌کننده در این مسابقات از پایه‌های هفتم تا یازدهم و بین سنین 12 تا 16 سال بودند که به گفته نوری، پیش از عزیمت به لندن و برای آمادگی بیشتر، یک دوره آموزشی فشرده به زبان انگلیسی و فارسی گذراندند.

این مسابقات از روز چهارشنبه گذشته در 9 دور مختلف در مجموعه آموزشی ‘رویال الکساندرا آلبرت اسکول’ انگلیس برگزار شد.

 

این بیست و سومین دور از مسابقاتی است که مجموعه خانه ریاضی تهران در آن شرکت می‌کند و طی 10سال گذشته افزون بر 700 مدال کسب کرده است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار