182359
۲۹ مهر ۱۳۹۷

راه‌های افزایش مو در نوزادان/ مواد غذایی مورد نیاز برای رشد موی کودک چیست؟

یک متخصص اطفال گفت: مواد غذایی بسیاری در رشد کودک موثر است که با به کارگیری آن می‌توان ریشه موی کودک را تقویت کرد.

به گزارش کودک پرس ، علی محتشمی متخصص اطفال درباره راه‌های افزایش مو در نوزادان، اظهار کرد: والدین باید توجه کنند برخی مواد در افزایش رشد مو در کودکان بسیار موثر است، یکی از این مواد، مواد غذایی غنی از ویتامین B است که در رشد مو بسیار موثر است، زیرا به شکل گیری خون و روند گردش خون در تمام نقاط بدن از جمله پوست کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه بیان کرد: علاوه بر مواد غذایی گروه ویتامین B، مواد مواد غذایی که حاوی اسید چرب امگا۳ و ۶ هستند و  ویتامین B.۶ و B.۱۲ در رشد و سلامت مو بسیار تاثیر گذارد هستند و خانواده‌ها باید این مواد را در برنامه غذایی کودک بگنجانند؛  البته علاوه بر اهمیت اتخاذ یک برنامه غذایی صحیح و سالم، لازم است به طور مرتب مو‌های کودک ماساژ داده شود و از روغن‌های مفید برای مو استفاده شود.

برای رشد مو‌های کودک چه موادی مفید است؟

محتشمی گفت: ماهی سالمون حاوی اسید چرب امگا۳ و ۶ است که رشد مو را در کودکان افزایش می‌دهد، این اسید چرب برای پوست مفید است؛ ماده دیگر تخم مرغ است، این خوراکی به دلیل کلسیمی که دارد بسیار در رشد موی کودک تاثیر گذار است، موز سرشار از ویتامین B است که ریشه مو را تقویت می‌کند، علاوه بر آن برای سیستم گوارش هم مفید است.

وی ادامه داد: ماده دیگر موثر در رشد موی کودک  اسفناج است که هم مغذی و هم سالم است و  ویتامین‌های زیادی دارد؛ مرکبات و  میوه‌های غنی از اسید فولیک هم تاثیر بسزایی در حفظ سلامت موی کودک دارد، خوب است بدانید اسید فولیک مو را از ریشه تقویت می‌کند و مانع از ریزش آن می‌شود.

لبنیات را در افزایش رشد موی کودکان فراموش نکنید

این متخصص اطفال تشریح کرد: توت فرنگی یکی از بهترین مواد برای رشد موی کودک است، چرا که به عنوان یک منبع غنی از کلسیم و آنتی اکسیدان به شمار می‌رود که مو را تقویت می‌کند؛ لبنیات مانند شیر و ماست نه تنها سیستم گوارش و استخوان را تقویت می‌کند بلکه رشد مو را هم افزایش می‌دهد.

محتشمی یادآوری کرد: ماده دیگر موثر در رشد موی کودک، آب است که نه تنها به بدن و مو آب رسانی می‌کند بلکه مانع از یبوست در کودکان می‌شود؛ همچنین غلات سبوس دار به دلیل مغذی بودن به آسانی در بدن هضم می‌شود و به رشد مو کمک شایانی می‌کند؛ در نهایت برنج حاوی ویتامین B  است که تولید کراتین را افزایش می‌دهد،  کراتین نوعی پروتئین است که پیاز مو را تقویت می‌کند.

 

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار