موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
182273
۲۹ مهر ۱۳۹۷

بیماری‌هایی که برای درمان آن باید به «جراح مغز و اعصاب» مراجعه کنیم

جراح مغز و اعصاب درخصوص حیطه کاری متخصصان و جراحان مغز و اعصاب پاسخ داد.

به گزارش کودک پرس ، مهدی خواجوی جراح و متخصص مغز و اعصاب در پاسخ به سؤال یکی از مخاطبان در مورد تفاوت حیطه کاری جراح مغز و اعصاب با روانشناسان و متخصص داخلی مغز و اعصاب توضیح داد: معمولاً بیماران این اشتباه را مرتکب می‌شوند که برخی بر روی یک تابلوی مطب کلمه مغز و اعصاب را می‌بینند برای تمام بیماری‌های حوزه مغز و اعصاب به آن پزشک مراجعه می‌کنند.

وی افزود: بیماری‌های مرتبط با مغز، نخاع، ستون فقرات و بیماری‌هایی مانند دیسک کمر، دیسک گردن در حیطه کاری جراح مغز و اعصاب قرار می‌گیرد. باید توجه داشته باشیم هر گونه عمل جراحی بر روی ستون فقرات به دلیل اینکه طی آن عمل ممکن است به نخاع فرد بیمار آسیب وارد شود در حیطه کاری جراح مغز و اعصاب قرار دارد.

خواجوی خاطرنشان کرد: ما بر روی بیماری‌های روحی فرد کار نمی‌کنیم و با بیماری‌هایی درگیر هستیم که به دلیل ضایعات فراگیری جای نخاع یا مغز را تنگ کرده باشند که عواملی مانند سرطان‌ها، عفونت‌ها و خونریزی از جمله این موارد به شمار می‌رود.

 

این جراح و متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه به طور مثال بیماری مانند MS در حیطه کاری جراح مغز و اعصاب قرار ندارد، گفت: بیماران باید برای درمان سایر بیماری‌ها مانند صرع، سردردها و میگرن به متخصصین داخلی مغز و اعصاب مراجعه کنند و در صورت نیاز پزشک موردنظر آنها را برای جراحی به جراح مغز و اعصاب ارجاع خواهد داد.

وی در پایان گفت: به دلیل بی‌اطلاعی بیماران ما مراجعان زیادی در خصوص درمان افسردگی و دوقطبی داریم که باید توجه کنیم که این بیماری‌ها در حیطه کاری جراح مغز و اعصاب قرار نمی‌گیرد و این بیماران باید برای درمان به روانپزشک مراجعه کنند به دلیل اینکه درمان این بیماری‌ها به پیگیری طولانی‌مدت نیاز دارد.

گفتنی است؛ خبرگزاری فارس در راستای ارتقای سطح دانش سلامت مردم و فراگیری دانش کافی در زمینه، پیشگیری و شناخت برخی علایم و مشکلات زمینه‌ای بیماری‌ها، مطالب آموزشی و مصاحبه‌هایی را با بهره‌گیری از بهترین پزشکان کشور که هر هفته مهمان برنامه «مطب مجازی» هستند، منتشر می‌کند.

 

همچنین برای بالابردن سطح خدمت‌رسانی و ارتقای سلامت در جامعه و تعامل دو سویه، مخاطبان فارس می‌توانند پرسش‌های خود را از پزشک مهمان هفته، از طریق شماره تلفن 02188911667 مطرح کرده و پاسخ‌های خود را هفته آینده، در صفحه سلامت خبرگزاری فارس دریافت کنند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار