موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
182267
۲۹ مهر ۱۳۹۷

همه دانش‌آموزان کتاب درسی دارند/ ماجرای خرید کتب ‌درسی در سفر و کمبود کتاب در برخی شهرها

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه همه دانش‌‌آموزان کتاب درسی دارند، گفت: کتاب‌های جدیدالتالیف پایه دوازدهم نیز به دست دانش‌آموزان رسیده است.

به گزارش کودک پرس ، سیدحسین طلایی زواره معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: توزیع کتاب‌های درسی دو بخش است که یک بخش از طریق سامانه https://www.irtextbook.com صورت می‌گیرد و ثبت‌نام کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و پایه دهم، یازدهم و دوازدهم شاخه فنی‌وحرفه‌ای کاردانش و معارف از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تا ۱۵ مهر ماه هم فرصت بود که اگر دانش‌آموزی دیرهنگام ثبت‌نام کرده بود، کتابش را دریافت کند و که خوشبختانه کمترین اشکال را در توزیع کتاب‌های این بخش داشتیم.

طلایی زواره افزود: بخش دوم توزیع کتاب‌های درسی از طریق کتابفروشی‌های مجاز بود که ویژه دوره متوسطه اول و متوسطه دوم به جز کتاب‌های شاخه فنی‌وحرفه‌ای، کاردانش و معارف بود.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کتاب در فصل تابستان توزیع می‌شود و تابستان هم فصل سفر است، برخی خانواده‌ها کتاب فرزندشان را در همان استانی که سفر کردند، خریداری می‌کنند و از سویی چون بر اساس آمار دانش‌آموز، کتاب را به مناطق ارسال می‌کنیم، ممکن است در جایی کتاب کم بیاید و در جایی مازاد کتاب باشد.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: هر ساله این موضوع را رصد می‌کنیم و امسال هم در چند جا بود که چنین اتفاقی افتاد و بیشتر در شهرهای مشهد، اصفهان پ شیراز این چنین مشکلی پیش می‌آید که البته تأمین می کنیم.

 

وی با بیان اینکه همه دانش‌آموزان کتاب درسی دارند، اظهار کرد: در پایه دوازدهم هم که کتاب‌ها جدیدالتالیف بود، کتاب‌ها سر موقع توزیع شد ولی یکی دو کتاب فنی دیرتر رسید که همه آنها در هفته اول مهر ماه به استان‌ها توزیع شد.

 

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار