182262
۲۹ مهر ۱۳۹۷
تاکنون کدام قصه‌گویان به مراحل بعدی راه یافتند؟

قصه‌گویان برتر استان‌ها در انتظار مراحل بعدی

مسابقه قصه‌گویی تا امروز در 19 استان کشور برگزار شده که در جریان آن‌ها، قصه‌گویان استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد با یکدیگر به رقابت پرداختند و نفرهای برترشان به مراحل بعدی راه یافتند.

به گزارش کودک پرس ، در استان آذربایجان شرقی و در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال، عسل اعظمی از تبریز با قصه «سه خواهر»، فاطمه شرفی از تبریز با قصه «مرخصی» و مهدیه فداکار با قصه «اصلی و کرم» به عنوان نفرهای برتر انتخاب شدند.

در بخش زنان و مردان بالای 18 سال این استان، فاطمه محمودی از میانه با قصه «قولو»، مهدی ذکایی‌ علمداری از هادیشهر با قصه «انسان و شیر»، سیمین محمدعلی‌پور با قصه «روی مرمر سفید»، حکیمه ربی‌پور از تبریز با قصه‌ «قصه زندگی» و حکیمه خجسته اهری از اهر با قصه «فلکین دالیسیجا» به عنوان نفرهای برتر به بخش منطقه ای راه پیدا کردند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های این استان هم فرج فرشی‌بخشایش از تبریز با قصه «قهرمان»، گلستان بخشی از چاراویماق با قصه «قناعت» و گلزاده کمالی از تبریز با قصه «زن پیر و امام رضا(علیه‌السلام)» به عنوان نفرهای برتر انتخاب شدند.

همچنین در این استان، هیات داوران از ٢٣ نفر زن و مرد و دختر و پسر راه یافته به مرحله استانی نیز تقدیر کرد.

استان آذربایجان‌غربی

اما در استان آذربایجان‌غربی، ناربن فرجی با قصه «زبان حیوانات»، فروزان امینی با قصه «دختر دهقان» و فاطمه محمدخانی با قصه «وقت ملاقات» در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال به عنوان نفرهای برتر انتخاب شدند.

در بخش مردان و زنان هم افسانه بازیار با قصه «خانه پر سر و صدا»، علی‌اکبر پوررسول با قصه «چیرتدان»، سمیرا رحیمی با قصه «رویاهای زندگی زیبا»، توحید اسکندرزاده با قصه «فایدالی مصلحت» و شیدا نصرتی با قصه «دیو و نمکی» 5 نفر اولی بودند که به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کردند.

اما در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم زهرا عنبری‌مقدم با قصه «من یامانام یامانا» به عنوان نفر اول، صبور شریفی با قصه «کوراغلو» به عنوان نفر دوم و سلطانعلی دریادل با قصه «بلبل سخنگو» به عنوان نفر سوم به مرحله ملی راه یافتند.

در این استان، هیات داوران در بخش زنان و مردان مینا محمدعلیزاده و در بخش دختران و پسران ثریا پسوه‌ای با قصه «گل قاصدک» و غزاله آریانا با قصه «کلاغی که حمام نمی‌رفت» و معصومه قاسمی با قصه «معمار و نقاش» را شایسته تقدیر دانست.

استان اصفهان

هیأت داوران بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی در مرحله استانی در استان اصفهان در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال، فاطمه براتی با قصه «گنجشک دایره زن»، زهرا ط اهری با قصه «دختری به نام فرشته» و پرنیان یارمند با قصه «پری هفت آسمان» را به عنوان نفرهای برتر انتخاب کردند.

این هیات در بخش زنان و مردان بالای 18 سال، هدی احمدی با قصه «آقای کبریتی»، مریم سامی با قصه «بامن بخوان»، سمیه پسندی باقصه «آهنگ دوستی»، رضا ابراهیمی با قصه «هر کسی را بهر کاری ساختند» و محسن جمشیدی با قصه «پهلوان پنبه» را به عنوان 5 نفر اول معرفی کردند تا به مرحله منطقه‌ای اعزام شوند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم مریم معینی با قصه «مو وزوزی» و مسعود شاهنگی با قصه «تولد شاپور» نفرهای برتر بودند.

در این استان هیات داوران رفعت‌السادات خرمزاده، مصطفی جعفری، مهدی رحمانی، الهه ریحانی، قاسم محمدی، الهام رضازاده، فاطمه مومنی، فائزه روحانی، رضا آقاتقی، زهرا جوزدانی، مرضیه توکلی، اعظم رهنما، نرگس نامداری، نعمت الله سعدآبادی و نفیسه نفیسی را شایسته تقدیر دانستند.

استان البرز

مریم شایعی با قصه «آواز گمشده»، مریم مهدی‌پور با قصه «قصه من و بابام» و فاطمه نجفی با قصه «ماهیگیر و بهار» سه نفر اولی بودند که در استان البرز به عنوان قصه‌گویان برتر در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال انتخاب شدند.

در بخش زنان و مردان بالای 18 سال این استان، زهره باقری با قصه «مریض خیالی»، فرانک فروزانفر با قصه «بازگشت»، هانیه شاکری با قصه «راز انگشتر»، زینب قمری با قصه «آتش و دریا» و میترا نژادصمدی با قصه «آرزوی زنبورک» به عنوان قصه‌گویان برتر انتخاب و به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم فاطمه موسوی با قصه «سنگ صبور» و ثریا سقزچی با قصه «داد و بیداد» منتخب شدند.

استان ایلام

در استان ایلام، هیات داوران پس از بررسی قصه‌ها در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال، به ترتیب صبا بهارپور با قصه «سلمان کر و شعبان کر»، حسنا صابری با قصه «پیراهن بی بی نازنین» و فاطمه رحمتی باقصه «دیودیگ به سر» را به عنوان نفرهای برتر انتخاب کردند. در این بخش هیات داوران از نسرین اکبر زاده با قصه «دنیا چقدر بزرگ است»، تارا محمدی با قصه «یک تکه نان» و زهرا شاکرمی با قصه «آسیاب بچرخ» تقدیر کرد.

اما در بخش زنان و مردان بالای 18 سال، در استان ایلام، حسنا صندوق آبادی با قصه «دنیا را بلرزان کوتی کوتی»، شیرین کایدخورده با قصه «آسیاب بچرخ»، رویا هواس بیگی با قصه «کچل کفترباز»، شیرین محمدی با قصه «مردی از تبارروشنی»، علیا خسروی با قصه «بدترین جشن تولد مار بوآ» به ترتیب به عنوان نفرهای اول تا پنجم انتخاب شدند تا به مرحله منطقه ای راه یابند. در این بخش از پروین حمیلی، طیبه کرمیان، معصومه صیدیوسفی، زهرا سیفی و مالک شفیعی تقدیر شد.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های این استان هم فردوس عباسی با قصه «ملک جمشید»، عزیز شکرپور با قصه «ملک جمشید و ملک محمد» و خدابس عسگری با قصه «پادشاه ساده دل» به مرحله ملی راه یافتند.

استان بوشهر

هیأت داوران بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی در مرحله استانی در بوشهر پس از بررسی قصه‌ها، نگار بهرسی از خورموج با «قصه بیژن و منیژه» را به عنوان نفر اول در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال و امیر حسام مسعودی از بوشهر با قصه «نبرد رستم و اسفندیار» و نیوشا تنگسیری از بوشهر با قصه «طومار نقالی» را به عنوان نفرهای دوم و سوم این بخش معرفی کردند.

همچنین در بخش زنان و مردان بالای 18 سال، به ترتیب نگار مکاریان از بوشهر با قصه «نبرد رستم و اشکبوس»، زهرا میرزایی‌خواه از اهرم با قصه «چه خانه زیبایی»، طوبی شیرکانی از خورموج با قصه «رییس علی»، نرگس رومینا از بوشهر با قصه «آرزوی گلی» و وحید بهزادی از برازجان با قصه «پادشاه دست طلا» به عنوان نفرهای اول تا پنجم معرفی شدند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم شهناز دشتیان از بوشهر با قصه «دی زنگرو»، عیسی گله گیریان از دیلم با قصه «عمو بسم اله» و فاطمه سعادتمند از بوشهر با قصه «جیک جیکینا» سه نفر اول بودند که به مرحله ملی راه پیدا کردند.

همچنین در مراسم اختتامیه مسابقه قصه‌گویی استان بوشهر از ژاله بحرینی مطلق با قصه «تونبولو»، فاطمه ارشادی با قصه «آیوگا» و محبوبه نخعی با قصه «لحاف آبی» که در بخش زنان و مردان شرکت کرده بودند تقدیر شد.

استان تهران

در استان تهران هم قصه‌گویان برتر با رای هیات داوران انتخاب شدند. بر این اساس در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال، نگین کاظمی با قصه «هدیه پرماجرا»، کیمیا یعقوبی با قصه «رستم و اکوان دیو» و فاطمه قنبری جعفری با قصه «نقل رستم و اشکبوس» به ترتیب اول تا سوم شدند تا به مرحله ملی راه یابند.

در بخش زنان و مردان بالای 18 سال هم به ترتیب حبیبه آزادی با قصه «افسانه روباه حیله‌گر»، راحمه باقی‌پور با قصه «سبز کوچولو»، سمیرا خانزادی با قصه «همه را می‌خواهم»، زهرا مولایی با قصه «ماهی جان» و مهرنوش تنهایی، شرکت کننده بخش فراگیر، با قصه «کوچولوی گم شده» در رتبه‌های اول تا پنجم ایستادند تا به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کنند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم میترا توکلی با قصه «چاله بازیگوش» و مریم حسینی با قصه «جوری و رابی» به عنوان قصه‌گویان برتر انتخاب شدند.

همچنین هیات داوران مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در استان تهران، از مریم شمس‌اللهی با قصه «ساداکو و هزار درنای کاغذی» و الهه تاجیک با قصه «گلابتون و دنیا» تقدیر کردند.

استان چهارمحال و بختیاری

هیأت داوران بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی در مرحله استانی در استان چهارمحال وبختیاری در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال، مهدیه باقری باقصه «هیس، هیس»، امیرمحمدموسایی با قصه «پادشاهی کیکاووس» و حسین صیادی‌ با قصه «کوچ ماندگار» را به عنوان نفرهای اول تا سوم انتخاب و از نیره بهشتی‌نژاد با قصه «آتنبل»، فاطمه کریمی با قصه «نبرد رستم و اسفندیار»، معصومه کاظمی با قصه «نقاشان چینی و رومی»، یسنا باقری باقصه «قیچی که دنبال کار می‌گشت» و ایدا حبیبیان با قصه «آسیاب بچرخ» تقدیر کردند.

در بخش زنان و مردان بالای 18 سال هم هیات داوران ضمن تقدیر از فاطمه آذری باقصه «وقتی که بادآمد»، ژیلا مهندس سامانی با قصه «نورامید» ، محبوبه علیدوستی باقصه «باران شادی»، زهرا بابادی باقصه «پرنده ی طلایی»، زهرارحیمی با قصه «پادشاه الکی»، مریم اسماعیلی با قصه «جلسه در جاکفشی» و سپیده ابراهیمی با قصه «مارمولک وآفتابگردان» نفرهای اول تا پنجم که به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کردند را به این شرح اعلام کرد: بهار ملک‌پور با قصه «آغوشت را بازکن»، سمیه ویسی با قصه «مش عامو و الاغ‌هاش»، شعله ایل‌بیگی‌پور با قصه «باغ بابا آلبالو»، صغری عالی‌پوربا قصه «زاغ و زیرک» و طیبه باقری باق صه «پسران تشمال».

دربخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های این استان شرکت کننده‌ای حائز رتبه برای حضور در مرحله ملی نشد.

استان خراسان شمالی

در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال در استان خراسان شمالی سلما حصاری با قصه «قورباغه سبز خالدار»، زهرا رفیعی‌راد با قصه «زن هنرمند» و امیرحسین جابری با قصه «روفوس» به ترتیب به عنوان نفرهای اول تا سوم انتخاب شدند.

در این استان و در بخش زنان و مردان بالای 18 سال، به ترتیب اسماعیل عسگری با قصه «یک دو سه عطسه»، مریم احتشام با قصه «آتیش دهنمو پس بده»، افسانه رحمانی‌فضلی با قصه «فقط بگو هیچ»، سمیه بهرامی با قصه «جنگل پر سر و صدا» و ملیحه بیابانی با قصه «گربه‌ها و خروس‌ها» به بخش ملی راه یافتند. در این بخش الهه مقصودی و سیده‌ذکیه هاشمی شایسته تقدیر دانسته شدند.

در بخش مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌های این استان هم صغری ارحامی با قصه «سلطان مار»، ابوالفضل مقصودی با قصه «پسر بازیگوش» و بی‌بی آغا گلزارمطلق با قصه «الور بلور خشت سر تنور» به بخش ملی راه یافتند.

استان فارس

در استان فارس و در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال، ساجده رنجبر با قصه «گزل»، عسل مصفا با قصه «آسیاب بچرخ» و فاطمه حسنی با قصه «دو هندوانه و یک نردبان» به عنوان چهره‌های برتر شناخته شدند.

اما در بخش زنان و مردان بالای 18 سال، حسین فدایی‌صدر با قصه «پشمی آوازه خوان»، معصومه پناهی با قصه «خون بس»، رقیه کریمی با قصه «دختری به اسم فرشته»، سمیه یزدان‌بخش با قصه «غول هاپیشو» و مریم جمالی با قصه «آن کفش‌ها» به عنوان نفرهای برتر انتخاب شدند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های این استان هم ناهید نعمت‌اللهی با قصه «بالا بالاها، پایین پایین ها»، عبدالرضا میرزانیا با قصه «پرواز کن، پرواز» و پروانه کشاورزی با قصه «اسب سیاه نقره خور» اول تا سوم شدند.

استان قزوین

در استان قزوین هم هیات داوران بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی در مرحله استانی پس از بررسی قصه‌ها در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال هانیه عابدی با قصه «خاله سوسکه»، فاطمه زارعی با قصه «قیچی که دنبال کار می‌گشت» و مهسا کاظمی با قصه «رستم» به عنوان نفرهای اول تا سوم انتخاب شدند. در این بخش از انسیه محقق با قصه «طوطی و بازرگان»، ریحانه مرتضی‌پور با قصه «ماه بود و روباه» و فاطمه صمدی با قصه «مترسک» تقدیر شدند.

در بخش زنان و مردان بالای 18 سال آزاده آقامیربها با قصه «هدیه خوبان راز خوشبختی»، فرزانه گلدوزان با قصه «خیاط و مرد حیله‌گر»، مینا عابدی با قصه «پنبه‌ای»، لیلا ابراهیمی با قصه «بوبوقچی» و اکرم ربانی با قصه «آرزوی کلاغ» به عنوان نفرهای اول و پنجم به بخش منطقه‌ای راه یافتند. در این بخش هم از هادی افشار با قصه «دلاک و مرد قزوینی» تقدیر شد.

اما در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، فاطمه رضایی با قصه «کدو قلقله زن» اول شد و ملیحه‌سادات حسینی با قصه «از آفتاب نترس» دوم.

استان کردستان

در استان کردستان سارا خدابنده‌لو با قصه «آن بالا، این پایین»، آرینا کریمی با قصه «نخودی» و پگاه فرج‌اللهی با قصه «بی‌بی چارقدگلی و بزک پشم فرفری» در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال به عنوان نفرهای برتر انتخاب شدند.

در بخش زنان و مردان بالای 18 سال این استان، اکبر اسدی با قصه «قایم باشک»، سیدیاسر هاشم‌زاده با قصه «محمود نجار»، طاهره اصفهانی با قصه «اگر این چوب مال من بود»، مهری اسدی با قصه «حسن ترسو» و مینا عسگری با قصه «خیاط حیله‌گر» به عنوان نفرهای برتر انتخاب شدند.

اما در این استان، مریم علی‌محمدی با قصه «آش سنگ»، سعید محمدی با قصه «جزای نیکی با نیکی» و صابر قادرپور با قصه «برف و بوران» در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به عنوان نفرهای اول تا سوم به بخش ملی راه یافتند.

استان کرمانشاه

بر اساس اعلام هیات داوران مسابقه استانی قصه‌گویی در استان کرمانشاه فائزه امیری با قصه «یک گربه و پنج موش»، نازنین منوچهری با قصه «دریا از چشمان تو شروع شد» و فرانک سعیدی با قصه «عصاره مهربانی» به عنوان نفرهای برتر در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال انتخاب شدند و به مرحله ملی راه یافتند.

در بخش زنان و مردان بالای 18 سال، رامین رستمی با قصه «آب که از سر گذشت»، فرانک حیاتی با قصه «کلاغ خنزر پنزری»، بهشته قطبی با قصه «میمون و موز»، مهناز افشاری با قصه «راز خوشبختی» و رحمت غلامی با قصه «آبی» 5 نفر اول شناخته شدند تا با راه‌یابی به مرحله منطقه‌ای، با سایر استان‌های منطقه 2 کشوری رقابت کنند.

اما در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، زهره خیراندیش با قصه «پادشاه و سه دختر»، زیبا عفتی با قصه «جوان ماهیگیر» و ملک آرا ترکمان با قصه «مورچه و بوته خار» توانستند نظر هیات داوران را جلب کنند تا به مرحله ملی راه یابند.

استان کهگیلویه و بویراحمد

هیأت داوران بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی در مرحله استانی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال، ضمن تقدیر از غزل جاویدان با قصه «رویای شیرین» و سیده‌زهرا تقوی‌نژاد با قصه «دخترک خجالتی»، نفرهای اول تا سوم را به این شرح اعلام کردند: هانیه خدیوی‌نسب با قصه «شهر قصه‌ها»، مهدیس بدری با قصه «پری کوچولو در آسمان هفتم» و الهه پروره با قصه «دالو و گلو (پیرزن و گربه)»

در بخش زنان و مردان بالای 18 سال، زینب هوشیاری با قصه «دخترک و باران»، فرحناز رحیمی با قصه «ملانصرالدین علم فروش»، محبوبه ظفری با قصه «بدترین جشن تولد مار بوآ»، جمیله فلاحی با قصه «کلاغ خنزر پنزری» و طاهره جعفری‌نصرآبادی با قصه «من و یک گلدان خالی» به عنوان نفرهای برتر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

در بخش پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها استان انتخابی نداشت.

استان گیلان

در استان گیلان و در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال راضیه نامی از شفت با قصه «من، من، من»، هانیه عاشوری از رشت با قصه «غریبه و کشاورز» و محترمه حجت از منجیل با قصه «گردآفرید» به عنوان نفرهای برتر انتخاب شدند.

در بخش زنان و مردان بالای 18 سال، سمیه رنجبر از سیاهکل با قصه «کلوچه‌های خدا»، فاطمه نصیر از رشت با قصه «دهکده غرغروها»، فاطمه گل‌گلی با قصه «در جستجوی هرداد»، زهرا کاظمی از آستانه اشرفیه با قصه‌ «دوای محبت»، عباس عسگرزاده از اسالم با قصه «سلطان و جیران» به عنوان نفرهای برتر انتخاب شدند.

همچنین خدیجه توسلی از رشت با قصه «سه دوست»، انسیه خسروی از رشت با قصه «گل حسن» و حسن قامتی مقدم از رشت با قصه «قصه شیرین ازدواج» در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های این استان به مرحله ملی راه یافتند.

هیات داوران جشنواره قصه‌گویی استان گیلان در مراسم اختتامیه مسابقه قصه‌گویی از سه نفر از شرکت کنندگان با نام‌های افشین عموزاده، بهزاد یاحید و مرضیه ایزدی هم تقدیر کرد.

استان مازندران

هیأت داوران بیست‌ویکمین جشنواره بین ‌المللی در مرحله استانی در مازندران، پس از بررسی قصه‌ها در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال مهسا امیرخانلو از گلوگاه با قصه «هدیه خوبان»، ملیکا منصوری از ساری با قصه «حلقه آرزوها» و نسترن علی‌نتاج از بابل با قصه «دختر شاه پریان» را به عنوان نفرهای اول تا سوم انتخاب کردند.

در بخش زنان و مردان بالای 18 سال هم، علی حسن‌نژاد از ساری با قصه «ریسمان عدالت»، فخری غفاری از ساری با قصه «مرد جهانگرد»، معصومه آهنگری از ساری با قصه «دروازه بخت»، نرجس حق شناس از ساری با قصه‌ «قصه خورشید و باد شمال» و سارا نوشیر از چالوس با قصه «سرزمین آفتاب» به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

اما سکینه موجرلو از گلوگاه با قصه «خر ساده لوح»، حسین توهمی از ساری با قصه «سزای نیکی» و ذلیخا تقی‌پور از دلگشا با قصه «قایقران کوچک» سه نفری بودند که در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به عنوان نفرهای برتر انتخاب و به مرحله ملی راه یافتند.

استان هرمزگان

بر اساس اعلام هیات داوران مسابقه استانی قصه‌گویی در استان هرمزگان، متشکل از محمد سایبانی، کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ذاکری، کارشناس تحقیق و پژوهش حوزه هنری و عاطفه مسجدی، تهیه کننده و قصه‌گوی صدا و سیما قصه‌گویان زهرا فرزین‌نسب، لبنا علوی و مبینا جعفری به عنوان نفرهای برتر در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال انتخاب شدند و به مرحله ملی راه یافتند.

در بخش زنان و مردان بالای 18 سال، یاسمن عباسی، عفت تفضلی، آناهیتا محلفی، فاطمه غفاری و شادی آزاد بشمنی 5 نفر اول شناخته شدند تا با راه‌یابی به مرحله منطقه‌ای، با سایر استان‌های منطقه 4 شامل استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد رقابت کنند.

اما در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، بی‌بی فاطمه ساحلی‌زادگان، هدی کهوری و عبدالرسول معینی توانستند نظر هیات داوران را جلب کنند تا به مرحله ملی راه یابند.

استان همدان

اما نتایج قصه‌گویی استان همدان به این شرح است.

در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال نفر اول، مهدیه طالبی از شهر بهار باقصه «مرد جوان و خیاط حیله گر»، نفر دوم، یسنا تکمه داش از شهر همدان با قصه «یک مشت و نیم مشت» و نفر سوم، فرزانه مرادی از شهر همدان با قصه «ضحاک»

در بخش زنان و مردان اما نفر اول، مرضیه درخشان از شهر همدان با قصه «چاه مکن بهر کسی»، نفر دوم، احمد عسگری از شهر فامنین با قصه «امروز نه یک روز دیگه»، نفر سوم، بهنام جهانی از شهر فرسفج با قصه «امین ترین دوست»، نفر چهارم، سیده‌زهره تفرشی از شهر فامنین با قصه «یخی که عاشق خورشید شد» و نفر پنجم، فروزنده طاووسی از شهر بهار با قصه «ککیلی دوستلار».

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هم محمدصالح بیات از شهر فرسفج با قصه «خاله سوسکه» به عنوان نفر اول، حسین بوکانی از شهر ملایر با قصه «عیادت» به عنوان نفر دوم و شهلا چهارده‌چریکی از شهر همدان با قصه «شاه صنم غریب» به عنوان نفر سوم انتخاب شدند.

استان یزد

در استان یزد هم هیات داوران در بخش دختران و پسران 14 تا 18 سال، به ترتیب ریجانه صباغ‌چی با قصه «شیخ صنعان»، ریحانه عباسی با قصه «کچل کفترباز» و فاطمه قربانی، با قصه «پسران تشمال» را به ترتیب به عنوان اول تا سوم انتخاب کردند تا به مرحله ملی راه یابند.

اما در بخش زنان و مردان بالای 18 سال، ندا نورالله‌زاده با قصه «خیاط کوتوله»، نادیا بوستانی با قصه «گوساله لجباز»، سمیه اصحاب‌صحف با قصه «غولی که در انگشت‌دانه گیر کرد»، نعیمه بیدمشکلی با قصه «گرگ آوازه‌خوان» و زهرا حبوباتی با قصه «خوشمزه‌ترین کوچولو» به عنوان نفرهای اول به بخش منطقه‌ای راه یافتند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های این استان هم، نعیمه جدی با قصه «سیب سرخ»، محمد ابریشمی با قصه «کره ای دیگر» و محمد کارگر شوروکی با قصه «دم به تله ندیم» اول تا سوم شدند.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار