موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
182240
۲۹ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان:

اساسنامه انجمن اولیا و مربیان تصویب شد/ تأسیس ۱۹ مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان گفت: اساسنامه انجمن اولیا و مربیان با رویکرد تشکل غیردولتی تصویب شد.

به گزارش کودک پرس ، آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان دخترانه ایوب حسینی واقع در منطقه ۵ تهران برگزار شد.

نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: معتقدم اصلی‌ترین سرمایه مدرسه، خانواده‌ها هستند و رابطه بین اولیا و مدرسه بر مبنای اعتمادسازی است.

وی ادامه داد: مشارکت والدین در برنامه‌های مدرسه حق آنهاست و تلاش داریم موانع فعالیت خانواده‌ها در فعالیت در مدرسه را بر داریم.

عباسپور گفت: انجمن اولیا و مربیان، حلقه وصل خانه و مدرسه محسوب می‌شود و ما موظفیم انتخابات انجمن اولیا و مربیان را از حالت صوری خارج کنیم و خانواده‌ها در برنامه‌ها از ستاد تا اجرا سهیم باشند.

 

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان به فعالیت‌های دفتر انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: تصویب اساسنامه انجمن اولیا و مربیان با رویکرد تشکل غیردولتی، اصلاح دستورالعمل اجرایی حمل و نقل دانش آموزی از طریق کارگروه ماده ۱۹ حمل و نقل دانش آموزی و ابلاغ آن به استان‌های کشور از نمونه فعالیت‌هاست.

وی ادامه داد: برگزاری آزمون جذب و انتخاب مدرس آموزش خانواده به صورت کشوری و برگزاری دوره آموزشی برای برگزیدگان آن به تعداد ۱۳۷۰ نفر به صورت استانی و صدور گواهینامه مدرسی،  برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مدرس در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری قوه قضائیه و کشور و تدوین، تنظیم و ابلاغ شیوه نامه اجرایی برنامه آموزش خانواده برای سال تحصیلی جدید از دیگر اقدامات است.

 

عباسپور از تأسیس ۱۹ مرکز جدید راهنمایی و مشاوره خانواده در مناطق کشور جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و درمان خانواده‌های دانش‌آموزان خبر داد و اظهار کرد: ماهنامه تخصصی پیوند اولیا و مربیان برای دانش افزایی و آگاهی انجمن اولیا و مربیان در راستای استحکام بنیان خانواده و تربیت فرزند به تیراژ ۳۵۰ هزار جلد در هر ماه چاپ می‌شود.

وی از تولید و چاپ ۹ عنوان کتاب جدید برای اولیا و مربیان با موضوع تقویت بنیان خانواده و تربیت فرزندان خبر داد و افزود: برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس ویژه منتخبین از مدرسان آموزش خانواده سراسر کشور با موضوع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برگزاری نشست‌های تخصصی با منتخبین از مدرسان آموزش خانواده استان های کشور از دیگر فعالیت‌های اداره کل انجمن اولیا و مربیان است.

 

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان اضافه کرد: ابلاغ بخشنامه مربوط به مراسم چهارشنبه آخر سال جهت مراقبت از سلامتی کودکان و نوجوانان، ایجاد تفاهم‌نامه با مرکز امور زنان و خانواده برای آموزش مدرسان آموزش خانواده در ۱۲ استان کشور، تدوین بخشنامه اجرای کلاس آموزش خانواده با مدرسان مورد تأیید انجمن اولیا و مربیان، تصویب و اجرای طرح های پژوهشی پیرامون مسائل انجمن اولیا مربیان و طراحی سامانه نرم‌افزاری مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده را انجام دادیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار