182234
۲۹ مهر ۱۳۹۷
کارشناسان سازمان ملل هشدار دادند؛

بازداشت کودکانِ مهاجر به سلامت روانِ آنان آسیب می‌زند

کارشناس سلامت سازمان ملل از کشورها درخواست کرده‌اند که از بازداشت کودکان مهاجر خودداری کنند.

به گزارش کودک پرس ، یک کارشناس سلامت سازمان ملل در همین رابطه گفت: بازداشت کودکان مهاجر و جدا کردن آنان از خانواده‌هایشان به سلامت روان این کودکان آسیب می‌زند.

دکتر «داینیوس پوراس» گفت: متزلزل ساختن وحدت و پیوستگی اعضای خانواده برای سلامت روان کودکان و نوجوانان مهاجر تاثیرات مخربی به همراه دارد و تاثیرات آن ممکن است تا سال‌ها به جا بماند و حتی به نسل‌های بعدی نیز منتقل شود.

کشورهای اروپایی کودکانی را که به دنبال پناهندگی هستند بازداشت می‌کنند اما آنان را از خانواده‌هایشان جدا نمی‌کنند. هرچند، دولت آمریکا در تابستان سال جاری این کار را در مرز این کشور با مکزیک انجام داد. آمریکا تنها کشوری در جهان است که بند نهم از کنوانسیون ملل متحد در امور حقوق کودکان را که جدا کردن کودکان از خانواده‌هایشان را ممنوع کرده، نپذیرفته‌ است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، «داینیوس پوراس» که از سال ۲۰۱۴ به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور سلامت جسم و روان فعالیت می‌کند، موارد نقض حقوق کودکان را در امور آموزش، امنیت اجتماعی، سلامت، ایمنی و امنیت، مصون بودن از اذیت و آزار و شکنجه شناسایی کرده که تمامی آن‌ها تاثیرات قابل توجهی بر سلامت روان کودکان دارد.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار