182224
۲۹ مهر ۱۳۹۷

۵۵ هزار نفر خواستار نصب یادبودی برای نوجوان سیاه‌پوست

۵۵ هزار نفر با امضای یک دادخواست ایجاد شده توسط گروه تل ماما به شهردار لندن از وی خواسته‌اند مجسه یادبودی برای حفظ خاطره نوجوان سیاه‌پوست کشته شده به دست افراط گرایان راستگرا بنا کند.

به گزارش کودک پرس ، 55 هزار نفر با امضای یک دادخواست اینترنتی به شهردار لندن، خواستار نصب مجسمه نوجوان سیاه پوست مقتول در میدان ترافالگار شدند.

گروه تل ماما، سازمان مبارزه با اسلام هراسی، با تنظیم دادخواست اینترنتی از صادق خان شهردارلندن خواستار ایجاد یادبودی برای این نوجوان به نشانه اعتراض به جرایم  نفرت محور در بریتانیا شدند.

استفان لورنس نوجوان سیاه‌پوست بریتانیایی، جنوب ‌شرق لندن بود. او در ۲۲ آوریل ۱۹۹۳ هنگامی که در ایستگاه اتوبوس منتظر ایستاده بود به وسیله ضربات چاقو کشته شد. حادثه قتل استفان لورنس که هنوز پرونده‌ای باز دارد، رابطه پلیس بریتانیا و مهاجرین سیاه‌پوست این کشور را تیره ساخته است.

پس از این حادثه درسال 1993، 5 متهم دستگیر شدند که به دلیل فقدان مدارک هیچ کدام محکوم نشدند. با پیدایش مدارک جدید دو نفر با نام های گری دوبسون و دیوید نوریس به قتل او در سال 2012 محکوم شدند.

ایمان عطا مدیر تل ماما، که این دادخواست را به راه انداخته گفت: الان 25 سال از زمان قتل بی رحمانه استفان می گذرد و خشونت علیه کسانی چون او همچنان ادامه دارد. تا به امروز راست  های افراطی با گردهمایی های دسته جمعی سعی دارند خشونت و ترس را در دل مردم ایجاد کنند.

وی افزود: پرونده وی انگلستان را شوکه کرد و جرایم نفرت محور هم چنان زندگی مردم را شوکه می کنند و عدالت هنوز برقرار نشده است. به همین جهت نیز مهم است که این مجسمه یادبود ساخته شود و ما با صادق خان شهردار تماس گرفته ایم تا ما هرگز این حادثه و کسان دیگری را که به این طریق سرکوب شده اند را فراموش نکنیم.

منبع: خبرگزاری حوزه

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار